fredag 27 januari 2012

idag är det.....en dag...



Morron Fredag...
Fast i min almanacka är det bara Torsdag.
Jag har tappat bort en dag, men jag vet inte vilken...?!?!
Jag hade nämligen Onsdag igår och blev jättepaff när gubben sa att det är Torsdag?!?!
Nåväl..det är ju inte som att jag förlorat lön p.g.a skolk från arbete
eller missad anmäld sjukdom...Nåjaaaaa.....

Igår var det Torsdag ja...
Jag fick ett mail om Kajsa annonsen.
Det är en familj med 3 barn som bor på skogstomt
och fastnade för Kajsa, så dom ville ha lite mer bilder, som jag också skickat.
Och det bästa av allt...Dom har erfarenhet av skogisar,
för kvinnans mamma har 3 stycken!!!
Så jag håller mina tummar och tår att hon får komma till dom.
Tänk va!!! Tre barn som kan busa och kela med henne
och skog som hon kan klättra i träd och jaga smådjur på.
Skulle ju inte kunna bli bättre!!!
Fast jag försöker att inte hoppas alltför mycket, även om det är svårt att låta bli.

Det var hockey igår och Kajsa följde den mes stort intresse,nästan hela första perioden.
Fast när dom filmade närbilder på spelarna tappade hon intresset.
Men så fort kameran riktades mot spel, var hon med i gamet igen :o))
Det ser så gulligt ut med lillhuvudet bakifrån och örona när dom tittar.
Annar var hon också hur fin som helst hela gårdagen, bortsett tidiga morgonen.

Fredag idag...vad hitta på då ???
Jo, jag måste verkligen försöka orka ta den där sängen som jag bara inte förmått mig
att orka med ännu..så jag hoppas på idag.
Det är ju inte sååå jobbigt att bädda rent, bara det inte gjorde så förjordat ont överallt.
Får nog försöka ordna lite motont....hittar bara ingen kroppsdel som inte redan värker. ;o))

Nåväl. nåväl...
Lite kaffe kanske kan råda bot på det , så jag går och tar en påtår.


2 kommentarer:

Camilla sa...

Hoppas verkligen att hon hamnar där.
Idag är jag ledig men jag har några måsten jag måste göra.
Städa,tvätta,handla....Ja...sånt där tråkgöra ;)
Men till kvällen sitter man då där... nöjd och belåten:)
Kram!

anita sa...

Va roligt att du fått svar på Kajsas annons..det pssar sekert henne, en familj med barn att springa med, och ett stort plus till skogen.
Kram!
Ps! Städa, måste man det??(Njaaej)