tisdag 31 januari 2012

lite gnäll...


Ja...så är det.

Vaknade tidigt med både mensvärk och migrän.
Och därmed fick jag förklaringen till varför jag kände mig så dassig igår.
Nog för att jag kände att det var på G..men inte båda samtidigt.
Hatar när det blir så.
Det ena är ju nog jobbigt utan det andra.

I alla fall så har jag haft mer kontakt med dom som ska ha Kajsa.
Det blir att åka upp till Luleå för att mötas där,
för jag vill inte skicka Kajsa i buss, då det skulle ta så lång tid
och bli byten efter vägen.
Bara resan skulle ta runt 6 timmar.
Med alla byten och väntan skulle det bli närmare 8 tror jag.
Då går det fortare med bil, ca: 3-4 tim och utan byten.

En sak jag tänkte på igår när jag dammsög här.
Det är inte klokt vad lite hår Kajsa släpper ändå.
Har nog aldrig varit med om en katt som släpper så lite.
Det har varit någon enstaka tuss här och där för hon tappar som i små dammbollar.
Och det är sällan jag sett dom.
Det är knappt så att det ens fastnar i kläderna när man hållt henne.

Tisdag idag..
Får se vad och om man orkar med nåt alls, eller om det blir soffan hela dagen.

Ha en fin dag alla.


6 kommentarer:

oumberligating sa...

Låter som ett litet helvete! Har ingen aning om hur det känns att ha varken mensvärk eller migrän så jag aktar mig noga!
Skickar en hälsning och en kram om bättring i vilket fall som helst!
Vad glad jag blir när jag ser mig själv på den lilla bilden på din blogg, när den togs var jag riktigt riktigt dålig, svår borrelia, bara några månader tidigare hade min förlamnig ifrån fästingburen borrelia släppt, fast de underbara kramperna i hela kroppen härjade forfarande!
Fast nu är jag helt frisk och har en liten annan instälnig till livet, visst är livet lika meningslst som förr, men jag tar det med en klackspark istället! (ler)
So smagt var rädd om dig!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

oumberligating sa...

Fast jag borde ta livet på mer allvar, ser att jag i allafall borde läsa igenom det jag skrivit innan jag "skickar"....trist med stavfel....mins du föresten att vi hade två fröknar när vi gick i första klass, de delade på en tjänst...den ena hette Birgitta minns jag!
Kram ifrån Peter!

Disa sa...

Hej Peter..Lite stavfel kan jag leva med,,jag fattar ändå vad du skriver för jag stavar lika illa som jag läser också ;o)
Jaa..ng minns jag och jag tror den andra hette Eva?? eller så blandar jag ihop det med någon annan.
Nåja..det är länge sedan så det är väl oväsentligt idag.
Skönt att du mår bättre efter din sjukdom för den verkar inte ha varit lätt att hantera! Har ju läst en del om sånt.
Kram till dig och frugan!

Mikaela Törner sa...

Fy vad jobbigt att vakna med både och! Hoppas det blir bättre! Kram

Disa sa...

Tack Mikaela..det blir det så småningom,,men ack så jobbigt så länge det varar.
Kram

Tina sa...

Ja du har du haft migrän i dag då kan jag säja att jag vet hur du mått. Hoppas du mår bättre nu. Så kul det ordnade sej med Kajsa även om ni måste kära en bra bit. Men det gläder mej när jag ser ni gör ALLT för att Kajsa ska få en så bra resa som möjligt.
Krya på dej nu.
Kramar OM