onsdag 25 januari 2012

"skandal...skäms" ...öööööhhhh!??!?!

När jag skriver en blogg om "en person",
så gör jag det med den benämningen för att jag
inte vill nämna personens namn, men skriva av mig.

Sen  om någon läser och vet vem jag menar...
Så är det INTE okej att skriva i kommentarsfältet,
den personens namn OAVSETT vem den personen är.

Och nu var det 2 stycken som gjorde det igår.
Därför tog jag bort bloggen.

Men jag har något annat att säga om kommentarerna.

Den första till att börja med....gjorde en sån grej av den inte var anonym ?!?!?
Nää,,det kan man ju inte längre eftersom jag gjort omställningar för kommentarer.
Så var du tvungen att göra en open ID för att kunna  få sagt det du vill
...fastän du kan mitt telenummer??!?!?
Du hade kunnat ringa för länge sedan..inte för att jag förstår hur fan det angår dig men
jag tänker att, eftersom ni nödvändigtvis ska lägga er i så...
Det är ÄNNU skönare att säga IRL...
Därför provade jag ringa dig igår...
Först var det upptaget...sen svarade du inte..men jag lämnade röstmeddelande.

Den andra...tycker att det är "SKANDAL" att jag inte suttit barnvakt till mitt första barnbarn..
för dom är en gudagåva.....(Det har jag gjort otaliga gånger)
Njaaaaa.....först och främst....Gud!?!??! En låtsaskompis för vuxna...
Och en gåva...ja möjligen OM man är väldigt barnkär...
Men så har jag ju både sagt och skrivit,,vet inte HUR många gånger att:
Jag är inte en sån där mormor som gillar att sitta barnvakt.
Jag är egentligen inte ens särskilt förtjust i barn, men jag har alltid älskat mina egna.
Sen har jag haft barn hemma i 30 års tid...
Robin var 8 år när jag blev mormor..första gången
Då är det inte direkt sådär att man är skitsugen på mer småungar...
Han har nyss fyllt 18 och "bor inte hemma" sen 1 år tillbaka,
eftersom han mest är hos sin tjej.
Såå  neeeej..jag ser inte barnbarn som en gudagåva.
Ska jag skämmas då???
För vad...för att jag är ärlig eller????
Nää..skulle väl inte tro det va.

Mer skandal är det väl att 2 st korkskallar sitter och kommenterar saker om en tredje
som dom först och främst inte har blivit ombedda att göra.
Skämmas borde ni göra som tror er vara så tuffa "som vågat säga ifrån",
för ni kan båda 2 mitt telenummer....ni hade kunnat ringa istället för länge sedan än för att göra er dumma.

Ni tillhör båda 2 den där kategorin människor, som sprider skitsnack men vågar inte ta det
med personen ni snackar om annat än nu, i blogg eller med andra. ;o)

Inga kommentarer: