söndag 22 januari 2012

, skotta, handla, städa...



Kom just in efter att ha skottat av altanen.
Snön bara vräker ner och har gjort så mest ända sen igår.
Gubben var uppe och skottade av balkongen och nu kör han slungan ute.
Och som sagt...jag tog bort från altanen.
Dom hotar ju med blötsnö, vilket det också går över till mer och mer.
Och sånt vill man inte ska frysa på backen där man ska gå.
Det känns i rygg/nacke och axlar nu vill jag lova.
*
Vi har varit och handlat också.
Köpte "vuxenmat" till Kajsa nu, för hon börjar ju vara stor.
Och hennes mage verkar ju tåla det mesta.
Har än aldrig sett henne ha löst i magen och då har hon fått
smaka både det ena och det andra.
Och nu har jag även köpt en annan sorts torrfoder,
bara för att se vilken hon verkar gilla mest.
Hon ska få gå ut senare, för imorse var det så blåsigt, vilket har avtagit lite.
Och nu körs det ju slunga, så då får hon vara inne.
Men gubben ska iväg och jobba sen, så då får hon gå ut ett tag.
*
Ja och gossen då som fyller år idag.
Ligger väl hemma och är bakis tror jag ;o))
Det blev nog kanske en pubsväng igår antar jag.
Det var i alla fall vad som var planerat, det sista jag hörde.
Kändes lite konstigt att öppna mailet där det stod att jag inte längre
får rapporter från skola 24... :o/
Han är ju myndig nu,,,men jag vill ändå bestämma :o))
Gillar inte ungar som blir myndiga och får bestämma själv , det är bättre när jag gör det ;o))
*
Ska se om jag orkar en liten sväng med "Ellen"...
Annars struntar jag helt sonika i det och kastar mig i soffan.
Sen är det ju bara middag kvar på dagsschemat ...
Hä bli potatis bullar å bacon! Enkelt , mättande och gott, tycker jag.

Ha en skön Söndag alla!

2 kommentarer:

Joormen sa...

Himla god middag, gilla knappen tryckt på! Snön OGILLA knappen tryck tryck......

Disa sa...

Ja, denna jäkla snö...kan den inte falla över arktis och antarktis, där den hör hemma?? *trycker mer på ogilla ....