torsdag 23 februari 2012

dagens pladder...





 
Gomorron,
säger jag, fastän jag varit vaken några timmar nu.
Men min dag startar lite trögt.

Jag har suttit och surfat på nätet och spanat in soffor....
och inser att , även om vår är nersutten och skitig
så är den banne mig snygg.
Fy faruln vad fula dom är alla nya soffor.
Det är bara dom där gammeldags
(typ Ikea sofforna) som är fina.
Men så kostar dom skjortan.
Får nog dras med min "rutschkana" ett tag till.
Jo, den är som en rutschkana...tvåan.
Sitter man brevid varann i den så har man skallarna ihop,
så nerlegad är den i mitten.
Det är min inte så fagra stump som gjort den sådan
eftersom jag har svårt att sitta längre stunder,
tack vare min bräckta svanskota.
Man kan även kalla soffan  för,
"slåvåraklokaskallarihopsoffan"..för det är vad man gör,
vare sig man är klok eller mindre belevad. :o/

Jag hittade en på blocket som skulle ha varit
min drömsoffa, med grå avtagbar klädsel och med vit klädsel som byte om man vill ändra.
Men så har jag inte 10 995:- i bakfickan att bara plocka fram sådär, när lusten faller på, så det får vara.
Gubben pratar om att fara ut och titta,
men jag tappar lusten när man sett alla fula på nätet.
Inte orkar jag ränna runt bara för att sen inte hitta nåt jag vill ha.

Nåväl...nog om soffor nurå.
Jag ska ta och sätta igång med tvätt av kläder nu.
Igår var det sängkläder/badlakan/mattor.
Sen blir det den sedvanliga dammsugningen också.

Nej, jag tänker inte gratulera till barnafödandet i kungahuset.
Tycker det är för mycket med socialbidrag åt dom som redan finns där och tycker inte dom behöver yngla av sig, *när dom inte försörjer sig själva.
Finns andra som behöver dom pengarna MYCKET mer och
skulle räcka till sååååå många fler!

Önskar er en skön Torsdag!

Inga kommentarer: