lördag 25 februari 2012

efter shopping..





 
Hejsan...
Här skriver vi Lördag för jag skrev inget igår.
Jag hittade nämligen på att rengöra köksfläkt
och kakel och det tog mig över 3 timmar
och sen ba dog jag.
Jätteont i rygg , axlar och nacke.
Men det behövdes verkligen.
*
Idag har vi varit och rantat på stan och jag är
helt upumpad igen.
Köpt målarfärg och penslar, samt täckpapper.
Sen har vi varit och kollat soffor.
Hittade en som jag blev störtkär i.
Mörkt brun, lite läderliknande fast i tyg,
med beigeruna kuddar och det tyget
påminde om säckväv.
-Men ta den då, sa gubben...
Fast då fick jag beslutsångest,
så det blev inget köp.
Och nu i efterhand är jag lika glad för det,
för jag kom på att armstöden var lite för höga
och jag som alltid ligger i soffan ser därmed inte tv:n.
Så det får bli Ikeas Ektorp soffa,
som vi var inne på innan.
Ska ringa och beställa snart.
Vitt och lujsbrunt ska jag ha i klädsel.
*
Ikväll ska nog gubben iväg på galej,
för det är dags för den årliga "sommarfesten",
som blivit något av tradition här.
Eftersom vnitrarna är så långa så startades
sommarfesten för några år sedan
där man klär sig i sommarkläder i väntan på vår.
Då får man en liten glimt av vad man väntar på.
Jag ska som vanligt inte gå,
för jag har ingen som helst lust med sånt.
Skönare ligga i soffan, äta godis och se tv
och veta att imorron är jag inte bakis.
För det blir jag oavsett hur lite jag dricker.
Gå helt nykter är inte kul när alla andra är fulla heller.
Nää..jag håller mig till soffan jag. De e livet!
Kan ju börja målartvätta av möblerna som ska målas
sen om jag orkar det.
*

Nu blir det nog lite slappa så man orkar med resten av dagen.
Gudars så trött jag blir av att shoppa.

Ha en skön Lördag alla.





1 kommentar:

Tina sa...

Eketorpsoffan har vi haft här men som bäddsoffa. Den blev för klumpig och tog hela rummet när vi fällde ut den så vi sålde den och köpte en annan. Men fin är den :-))
Men varför går du inte med? Alla festar väl inte. Nån måste ju köra kanske. Det är kul att komma ut på fest Disa :-)))) Men nu har han väl redan gått å du sitter där och myser med ditt godis :-)) Men ha det så gott ändå Disa. Du är som du säjer pigg i morgon. Kram på dej