torsdag 29 mars 2012

ta´t lugnt ta en tablett....eller 2...


"Tjera dagbokenn"
*
Asså..igår hade jag en sån där..
Not one of the brightest moments in my life.....igen.
*suck*
Vaddå??
Jo, jag ska berätta....*rodnar oklädsamt*


Jag gjorde mig lite majskolvar på kvällskvisten att mumsa på
och kom då ihåg att jag glömt ta min folsyratablett tidigare.
Så jag tog med en sån och bänkade mig i soffan för att äta framför tv:n.

Majskolvarna sprätta och for över bordet så jag plockade upp dom korn
som åkte på bordet och åt upp dom...
Smaskakde på och det smälta smöret rann nerför hakan och så såg jag ett till majskorn
som sprättat på bordet och tog upp ,stoppade i munnen...Men bläää vilken torr en.
Spott ut snabbt som ögat...
La den på sidan i tallriken för att kasta senare.
Och åt vidare...mycket gott var det och mumsigt med den iskalla mjölken till.
*
Jag gick in köket sen och kastade stängerna och det torra kornet
sköljde av tallriken och ställde i diskmaskinen....
Men tog jag tabletten...!??!?! Nää..var tog den vägen ???? :o/
Jaha..ni anar det va????
Yepp...det "torra kornet" var min folsyra tablett! :o))
Snacka om senildumdementkorkadpuckoärthöna !!!
Nåja...tur jag hade fler...men he kan bli dyrt om jag ska hålla på och kasta dom i tid och otid. :o))

SAIK vann igår i alla fall i 6:e perioden!
Vilken nervpirrande match!
Jag var helt slut i orken och klockan var närmare
tolv innan man kom sig i sängen.

Idag kommer soffan eller rättare sagt i kväll, för dom sa mellan kl: 17 och 21..!
Ha en skön dag alla.

4 kommentarer:

Paula´z sa...

Här ser vädret fint ut idag!

Ha en bra dag!

Kram,kram

Anonym sa...

hahaa...låter absolut som nåt jag skulle kunna göra
virrpannan no.1, de e jag de =)

Paula sa...

Hehehe! Ja du..det är skönt att höra att man inte är ensam om att vimsa till det!

Kram!

Joormen sa...

Najs att fler kan snurra till det lite grann. Ibland tror jag att jag är totalt pantad.... å visserligen kanske jag är det också. Men jag tröstar mig lite nu då...

Guuu va roligt få nya möbler. Avis.