tisdag 29 maj 2012

Fotoblogg…

 

Det är Tisdagmorron och jag har varit vaken ett par timmar redan.
Polimasat på med lite plock och kaffesurpling.
Varit ute och vattnat i växthuset också och klämt in det som
fått stå utanför p.g.a platsbrist..

Så har jag fotat lite också  
Här är dammen…lite kal och trist ännu , men det kommer.
Forsen porlar även om det syns dåligt på fotot.

2011 foton 020 
Och uppe på altanen ser det ut så här än så länge.
Kalt och tomt där med, men vänta bara tills blommor kommer på plats.

2011 foton 022 2011 foton 023
Ja..här ser ni lite av växthuset.
Det är en smal liten gång mellan krukorna på golvet,
just såpass att jag får in en fot åt gången där.
Och hyllorna är i stort sett fulla.

Och så dom fina rosorna jag fick på Morsdag! :o)

2011 foton 021 2011 foton 024 2011 foton 025

Igår städade jag som jag skulle.
Vädret var lite sådär, med sol och mulet om vartannat,
men svinkalla grader, så det var alldeles utmärkt städarväder.
Jag skurade golv och bäddade rent och det var skönt att få det gjort.

Nu kom dotran så jag ska gå & dricka kaffe med henne.
Ha en skön dag Alla!

3 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Vad fint du verkar ha det och så fina kärrhjul du har :)
Ibland blir jag också sugen på ett växthus fast jag vet ju vilket jobb det är...
Kram och godmorgon!

Carina Sjölund sa...

Skulle vara skoj med ett växthus!
Men herrans mycket jobb oxå.
Ha en fin fikastund med dotra :)
Kramen på dig♥

Mita sa...

Jättefina bilder, växthus är väl en dröm för dom som älskar att odla upp egna plantor,men mycket pyssel också. Jag ser ju hur dottern håller på...
Energi till att städa får man när vädret blir svalare helt klart, i värmen orkar man inte mycket..
Ha det gott
Kramiz♥