måndag 28 maj 2012

måndag...tänkt att bli städdag.



Så är det Måndag igen.

Igår var jag ute och rensade ur dammen från alla löv och tömde ur slabbvattnet.
Tidsödande och tungt för ryggen som tog redigt med stryk.
Men nu är den igång igen med sin lilla fors.
Så mysigt med porlandet! :o)

Mitt i alltihopet kom Jenny och Jonas med 2 buketter vita rosor och en bukett röda
och med sig hade dom även glasstårta till mig.
Så det blidde en härlig brejk med kaffe och glass medans dammen fylldes.
TACK så mycket rara ni! :o)
Dom blev kvar ett tag och solade och jag fortsatte med dammen.

Fick även lite mer planterat men det är lite kvar att ta hand om.

Inomhus har det inte hänt nånting så jag måste städa idag.
Det skulle ju vara skitväder, men det ser ut som att det ska lätta upp för himlen är alldeles blå
mot väst och molnen åker mot öst.
Nåja..det hjälps inte..jag MÅSTE städa.
Det är klet och kladd på golven och smuligt och skräpigt.
Och sängen behöver få rent.

Bara mina fötter håller ihop, för dom kunde jag knappt gå på igår när allt började på att vara klart.

*Foton ska väl komma så småningom...orkar oftast inte ta några när jag är klar med allt*

En skön dag önskar jag er alla.

4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Låt städningen vara och njut av vädret. Kanske det blir skitväder i morgon, då passar det att städa :)
Här är det inte alls samma värme som det varit i helgen, tyvärr...
Kram kram

Carina Sjölund sa...

Städa kan du göra en annan dag! Men du är kanske som jag, städar fast det är varmt och soligt ute :)

Inte lika toppen väder idag, men vi får minnas helgens soldagar *L*
Kramen på dig♥

Gunilla Dahl sa...

Jag håller med de andra som skrivit att städningen kan vänta! Du måste ju vara lite rädd om dig. Hoppas du får en riktigt bra vecka /Kram

Camilla sa...

Ibland MÅSTE man bara städa. Så är det för mig idag. Solen skiner men jag idag MÅSTE jag som som sagt städa.
Men det är skönt då det är gjort :)
Kram!