torsdag 31 maj 2012

SCB ringde...igen.

appropå statistiken...så talar denna texten för sig själv ;o))
¸¸.·*´¯`v´¯`*·.¸¸ ¸¸.·*´¯`v´¯`*·.¸¸

Igår ringde en man igen från svenska statistiska centralbyrån
angående arbetsmarknaden/sjukskrivning.
Jag "ingår" i den gruppen som frågas ut.....på nåt sätt :o))
Det roliga i den kråksången är att jag har bevis på hur deras "uträkning" funkar.

Dom ringer ju till X antal människor för att fråga om deras ekonomi/arbetssituation,
om man är/varit sjukskriven eller är tillfälligt arbetslös etc.
Jag är ju långtids sjukskriven, ( sjukpensionerad som det hette)
och då ingår jag inte i deras frågor om hur min ekonomiska situation ser ut,
om jag har råd att resa, köpa, försörjning av barn, m.m. etc o.s.v.
Nä..man väljer helt enkelt bara bort att ta med dom utvalda som inte fått det bättre
senaste året och därmed har man dessa "fantastiska" siffror som SCB uträkningar visar. :o)

Så ni som tror på att det faktiskt har blivit bättre....ta det med en nypa salt.
Det är bara lögner och båg.
Jag är ett levande bevis på att...alla 100.000 tals människor som inte fått
hjälp eller bättre senare tiden, eller fått arbete sedan dom utförsäkrades,vi räknas helt enkelt inte alls.

Ungefär som det med den där skolan som fifflat till sig miljontals kronor utan att ens vara berättigade.
För det är så ett högerstyrt land funkar..
Bara fiffel, bara båg, bara beskyllningar på dom som har det sämst,,
fastän det är dom som har råd som fuskar med alla bidrag ! :o)))
*Så fick jag det också sagt*

¸¸.·*´¯`v´¯`*·.¸¸ ¸¸.·*´¯`v´¯`*·.¸¸¸¸.·*´¯`v´¯`*·.¸¸ ¸¸.·*´¯`v´¯`*·.¸¸



1 kommentar:

Camilla sa...

Grrrr säger jag bara. Grrrr!
Kram!