söndag 27 maj 2012

söndagmorgon i Maj.

Gomorron

Idag blev det en tidig dag igen för jag var uppe 5:10. Eftersom solen strålar så gör det inget.
Gubben var också redan vaken , men nu drar han timmerstockar i soffan.

Gårdagen var helt underbar med sol och värme och vi startade den tidigt med att gubben gick ut och fixade gräsklipparna med oljebyten etc och jag vattnade i växthuset och plockade lite inne.
Sen klipptes det gräs med både åkare och min handjagare...den startade på 3:e försöket! :o)

Gubben fixade även pergolan och rätade upp den efter vinterns stormar som fått den att flytta sig och luta lite och jag grejade om litegranna med grillar och möbler sen. Nu börjar jag dock känna att jag nog inte vill ha grillarna där inne...det blir långt att gå och känns bara inte bra..Så det blir väl att hitta på en ny plats åt dom. Bästa är ju faktiskt nedanför altanen för där blåser det inte lika mycket och det är nära att gå in & ut när man behöver div, grejer. Så vi ser vad som händer med dom.

Sen hade jag plantering av plantor och fick ut några perenna i rabatten...blåsvingel och en krypnejlika.
Tuppesmåa är dom ännu men växer ju till sig så småningom. Det är fortfarande en del kvar att ta rätt på.
När jag pysslade med det tog gubben sin MC och körde iväg till stan och köpte sig en ny hårtrimmer.

Sen var det middag...jag grillade kotletter i ugn, för vi var så slut båda 2 att vi inte orkade börja med kol och grejs för att grilla ute. Benke fixade salladen och Robin kom ett tag senare och fick sig lite mat han med.
Han fick även ta pappas mobil med sig eftersom hans pajade helt och dog för några veckor sen.
Simkortet hann ju jag spärra eftersom det gått ut sms från den fastän telefonen är trasig, så jag får beställa ett nytt men tills vidare har han pappas nummer.

Det är en ny dag med nya tag.
Kanske att man tvättar och hänger ute och så blir det mer plantering.
Inte länge kvar innan man får ta ut alla blivande blommor.
Ha en skön dag Alla.....skrev Disa

Inga kommentarer: