onsdag 30 maj 2012

tiden går och var är sommaren?


Så var vi inne på Onsdag och det är halvlart och kallt ute.
Fast vädret i mobilen säger sol och 15 grader varmt...vilket inte alls stämmer med verkligheten då jag bor här och ser att så är inte fallet alls. Fast det ska ju fortsätta vara skitväder också säger dom som påstår sig vara kunniga inom det området.
3 dagar med bra väder hitills i år räknade jag och Jenny ihop till nyss innan hon gick hem. Och då räknar vi sådana dagar som varit både varma och soliga och man fått sommarkänslor av.
Får väl hoppas att det kommer tillbaka lite sådana dagar igen.
*förstår inte varför dom pratar om global uppvärmning...fast det kanske är globalt i typ Afrika och Asien?? Vad vet jag ? *

Igår var jag och gubben på Ica Maxi och handlade hem mat, sen gjorde vi mos och lunchkorv till middag som jag tyckte var så jädrans gott. Har ju inte varit så mycket för just mos..men det tar sig på äldre dagar ;o)) Annars har inte mycket hänt.

Robin är ledig imorron, sen är det bara Fredag denna veckan
och 4 dagar nästa vecka innan han går på sommarlov.
Sen har han bara 1 läsår till kvar av sin gymnasieutbildning.
Inte klokt vad tiden går.

Nehej..nu ska jag gå och dra en runda med dammsugare och bädda sängar..
Sen blir det nog att ta det lugnt resten av dagen. Känner att jag behöver en slappartid nu.

Ha en skön dag alla.

2 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Ja fy bubblan vad kallt det är. Jag sitter här och laddar för gräsklippning. Då kanske man får upp värmen i alla fall :)
Kram

Marianne sa...

Jag funderar allvarligt på att ta fram vinterjackan och halsduk,,,,skitväder! Usch!
Hoppas du får en fin dag iaf,kram!