tisdag 26 juni 2012

Mias Trädgård..foton.

Jo, vi kom ju iväg uppöver mot Boden till.
Och vi kom först hem till lilla storasyrrans efter div affärbesök i Piteå.
( köpte dock absolut ingenting, för jag hittade inget )

Hos syrran var det barn och barnbarn och det vankades plättar.

Medans dom åt tog jag en sväng med kameran, för ätit hade vi gjort, jag och gubben innan vi kom dit.
Syrran Mia har inte ens hunnit få ner alla sina plantor ännu...det är "lite kvar att ta rätt på . :o))
Här följer en bildbomb från deras gård och hennes fina blommor, som dock ännu är lite små
för där som hos oss har det varit kallare än vanligt så allting ligger efter.
Men man ser ju hur det ska se ut..i alla fall det som redan satts.
Och det man ser i perenna blomrabatter runt hus, garage och här och där.


Här är det sånt som väntar på nya platser......






Växthuset består nu mest bara av gurkor, tomater och annat gott ...och tagetes för att hålla nematoder borta.


På framsidan av huset ser det ut så här...



Och på altanen där bak...
Så fint som helst överallt och jag älskar att gå där och titta...

Kolla vad smart hon är då...hon har gjort höga blom"krukor" av vanlig takplåt som dom nitat fast
och sen bara tjoppat ner en hink att plantera i..smartheten har hon efter mig... :o/ eller också nån annan.

Och så dessa underbara snöbollsbuskar...flera stycken har hon och jag ska få kanske sen, för hon har satt i jord och väntar på att få se om det tar sig. :o)

Och jag kom ju hem igen med mera plantor..perenna sådana denna gången och där fanns även Löjtnantshjärta med , så gissa om jag är GLAD!!!! :o)
Och så var det en hel del annat som jag ska peta ner i backen så fort jag vaknat till.
( det har jag inga foton på för batteriet tog slut)

Hälsa på lilla mamma och pappa hann vi också en sväng och där var det också fint och mysigt som vanligt!
Hon låg och sov det lilla trollet när jag kom dit så jag väckte henne
och sötare nyvaken mamma får man väl leta efter ! :o))

Japp...det var det om det.
Kul att träffa dom där hemma och några av syrrans alla ungar, några med yngel ;o)
Vi ses väl snart igen!

Nu blir det kaffe, städ och plantering....tror jag.
Ha en skön dag Alla!

4 kommentarer:

♥ Sanna ♥ sa...

Vad jättefint hon har. !!!!
Vad är nematoder ??? Flåt min okunnighet ;)
Kram

Disa sa...

Nematoder är små maskliknande saker, lite vit/beiga i färgen , långsmala som äter rötter på blommor och annat. Tagetes har nån sorts gift som tar död på dom och får dom att hålla sig borta.
Alla är vi nybörjare , så även jag och säger mest bara sånt som syrran lär mig när jag kommer ihåg vad det är ;o))

Mita sa...

Jisses vad blommor och plantor, man ser tydligt vilket intresse hon har.Så fint det blir med allting.
Ja du har ju samma intresse du,det kanske ligger i generna..*L*..
Kramen och hoppas du får en fin dag trots regn♥

Joormen sa...

Oh my gud.....

som en hel handels trädgård. FANTASTISKT VACKERT!