tisdag 30 oktober 2012

rapport 2 från "sjukhuset"



Morron från "sjukhuset".
(huset där jag bor och är sjuk i alltså)

Igår mådde jag rätt hyfsat hela dagen nästan.
Sådär att man just såpass orkade städa ihop lite.
Bara det värsta.
Men så kom kvällen och med den febern igen.

Hostat som en galning inatt så jag till slut kräktes av det.
Halsen svider och ömmar fortfarande också och det känns
bara pyttigt allting.
Orken orkar inte med, så att säga.

Jenny ska snart komma hit med lille Milton för hon har mammalängtan
och trotsar smittorisken så jag har satt på en panna kaffe åt oss.
Får hålla mig på avstånd och inte titta på Milton för det blir det svårt att låta
bli att pussa på den lille busen.

Sen ska jag fortsätta vänta på att bli frisk ...
Orkar inte med att vara sjuk...are...blir så rastlös av det.



Ha en fin dag alla ni där ute och hoppas ni slipper baskiluskerna!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Men stackars dig,brrrr! Hoppas dottern o lille Miltons besök piggar upp även om de inte kan få bacillerna att flyga sin kos.Jag vaknade av en gemeral-nysning kl.5 i morse...jeesus,den väckte nog grannarna,tsss!Gissar att jag smittades igår,det är ju livsfarligt att besöka sig på sjukhus,hehehehe!

Kramar om extra varmt och hoppas du mår bättre fort,fort :-)

Carina Sjölund sa...

Stora krya på kramen till dig vännen♥♥