tisdag 27 november 2012

det snöar..

paintshoppat foto, taget från altanen....
Så kommer det slutligen snö här hos oss...
Måste vara för att jag pyntade igår ;)
*
Idag ska jag försöka få sonen att hjälpa mig få upp
sängen från datarummet så man rymmer granen där.
I v-rummet ryms den ju inte.
Och jo...det blidde ju vanligt julpynt i alla fall,
för jag har ju inte orkat med att gå i skogen och samla grenar och kottar
för att göra julpynt av.
Men jag har pyntat sparsamt.
Är så ohyggligt trött på röda tomtar.
*

Nåväl..trivsamt med lite vitt på backen
fastän prognosen visade på helt annat. :)

3 kommentarer:

Babbi Jonsson sa...

Åh snö...här säger dom att det ska komma på torsdag..hellre snö än detta jävla regnande! Jag har också dragit ner på pyntandet..i år blir det ingen gran. Stakar och några tomtar det är allt. Det räcker för när julen är över är man så less på't. Kramen

Paula´z Blogg sa...

Här kommer det inte snö än i alla fall! Men mulet o kyligt är det! Snö har utlovats, men i morgon kanske...

Ha en fortsatt bra dag!

Kram

Carina Sjölund sa...

Här är det inte en flinga så långt ögat når. Men inte gråter jag för det :)
Ha en fin kväll!
Kramen♥