torsdag 6 december 2012

efter V.C


Hejsan Svejsan.

Här sitter jag ganska nykommen från Vårdcentralen där jag varit och gjort ny spirometri
efter lunginflammationen (pneumokockerbakterie) för en månad sen.

Inga större förändringar sen förra året.
Syretillsättningen i blodet var 98% ..vilket är bra
för en dam i min ålder/vikt o.s.v.
Dom andra värden var något lägre än i fjol, men hon trodde det berodde på
att jag fortfarande har kvar infektion i kroppen.
Dom ökade dock betydligt efter jag inhalerade bricanyl och blåste om.

Nu avvaktar vi lungröntgen och sen får vi se vad läkaren säger.

Nu blir det städning och det gamla vanliga.

5 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Skönt att dina värden var ganska status q.
Jag har redan städat. Pilutta dig! ;)
Kram

Paula sa...

Fy för infektioner som sitter i så länge! Men förhoppningsvis så blir det helt ok snart! Kram!

Mita sa...

Usch, det var en långdragen infektion,och det måste ta på krafterna också..
Men gud vad du har julpyntat och gjort fint.
Sköt om dig vännen
Kramar**

Babbi Jonsson sa...

Min kollega hade lunginflammation i början på året som utlöste astma...så numera är hon astmatiker...:( Hoppas du kryar på dig. Kram

Camilla sa...

Låter som att du är ganska okej då. DET är bra.
Kram!