torsdag 27 december 2012

ont ?? men skyll dig själv då...



Här dalar det snö ideligen och inte många uppehåll mellan varven
Så vi hade ungefär lika mycket snö på balkongen nu som sist.
Jag har just varit och skottat av den och det låter väl inte så mycket
med en balkong,,men 15 kvm är rätt mycket,,när det är 30 till
nere på som också ska skottas.
Fast det får nog gubben ta sen med slungan för jag tar bara det jag kastat ner.
Kommer nog få lida för det sen ändå...
*
Tvätt har jag också igång som ska hängas på tork och kasta in mer
i maskinen...
Hoppas bara jag inte drar på mig lunginflammation igen
för jag har lite feber och hostar ju ...
Men jag tänker att det är så många som blir sjuka igen och igen
och alla är vi tvungna att dra vårt strå till stacken ändå..
Hjälper inte att tycka synd om sig själv..för då får ju gubben lida
och han är ju inte heller kry men jobbar och sliter ändå.
*

Nej..det ska nog gå bra det här, för jag kände att jag blev redigt
irriterad på mig själv som aldrig orkar nåt utan att få ont.
Så jag tänkte att ska min kropp misshandla mig såhär, så misshandlar jag den tillbaka. :o))
*

Ha en fortsatt fin dag alla.

1 kommentar:

Camilla sa...

Bit ihop eller bryt ihop ;)
Men den där lunginflammationen behöver du inte släppa in;)
Kram!