onsdag 2 januari 2013

2012 året som gick del 2

Juli

Jag kom på ideén att göra om pergolan till "grillgolan" istället
för att få användning av den och lite väggar runtom.
Där har det grillats en och annan korv.
 



Augusti

Dotran och jag åkte upp med korgen på teleportern och såg ända bort till
Mariannelund...eller så ljuger jag och vi såg en bit ut mot havet i alla fall här uppe i Skeå...


Skorstenen lagades med hjälp av goa grannen Peter.


September

Insåg att bästa köpet under sommaren var dynlådan,
för där låg dynorna största delen av "sommaren" p.g.a det dåliga regniga vädret.


Oktober

Toastolarna byttes ut och första snön kom samma månad den 23:e.

November
Jag hamnade akut på las p.g.a lunginflammationen
och åkte på antibiotikakur.


Och så hittade jag den här skitbraatthasaken i källaren
som jag fortfarande inte vet vad det är ,
men gissar på en tjuderring.


Julpyntandet började


December

Julen firades i all stillhet liksom nyåret.
Det var också månaden då rasistpratet tog sin form av löje och fick
mig att tappa hakan av förundran över hur långt man kan dra saker.

Inga kommentarer: