onsdag 9 januari 2013

krukväxt.



Igår gjorde jag något som jag inte gjort på hundra år...
eller jag överdriver lite, men på 99 ½ år i alla fall...
Hur som haver så är det skitlänge sen...
Jag köpte krukväxter !!! 2 stycken likadana !

Jag har ju bara en dracena, 3 svärmorsliljor och en ampellilja med fetare blad.
Dom har dött ut dom gamla växterna, en efter en.
Ganska mycket p.g.a vanvård, då jag mest jämt glömde att byta jord etc.
*rodnar oklädsamt*
Men jag tänkte att nu ska jag börja vara duktig med sånt......kanske.
Fuskisarna kan man ju ställa undan vart efter och ta fram vid akutfall.
(dom lär inte hinna komma så långt)
**
Det är onsdag idag och inga planer på vad göra.
Kanske byta gardiner i v-rum och hall !??!
Ska ju byta till vita överdragen igen på soffan också.
***

Robin hade ju tänkt sluta skolan och börja praktisera.
Men han har ändrat sig igen...
Han ska prata med syon idag och försöka läsa in sv, eng och matte.
Sen söka in på handels till nästa år.
Klokt av honom,,, men jag vet inte riktigt om det kommer att löna sig !??!
(Med den här regeringen så gör det knappast det.
Högskoleutbildade, arbetat flera år tidigare, som sitter på fas 3 med 5000:- om något alls,
 i mån gör ju inte att man har någon framtidstro för sina barn
!)
Jo, jag har blivit väääääldigt mycket pessimist.
Bäst jag slutar skriva nu, för det finns inte mycket positivt att skriva om.
Blir förbannad så fort jag tänker på det.....

Inga kommentarer: