lördag 5 januari 2013

kyckling och diskriminering



Idag blir det kyckling i currysås och fritterad kyckling till middag med ris.
Bitarna i pannan ovan är lätt förstekta och kallnar nu för att sen doppas i
frityrsmet och sen fitteras.

Kommer nog att bli mums..tjyvsmakat av såsen och den är mycket god!


Annars så har det kalla vädret hållt i sig
och man myser mest inomhus i värmen.
Dock fick jag sådan lust att flytta till Skåne för där har dom barmark !!
Och sommaren kommer ju fortare där även om jag gillar våra vintrar.
Men dom har en benägenhet att vilja bli alltför långa.



Så återigen lite om detta med "rasismen".
Läste ett inlägg på Fb idag där det visar ett porträtt målat av ett svart barn
mot en bakgrund av ett träd där själva trädkronan gör barnets "frisyr", på en mur.
En svart man som kallar sig "Kunta Kinte" lämnade en kommentar, som löd :Nigga.....!??!?!

Jag undrar nu, vad som skulle hända om jag kallade honom
Kunta Kinte och frågade hur hans lilla nigga mår?

Jag är rätt säker på att jag skulle åka på en redig propp och bli kallad rasistjävel till white trash.
Varför ???
Jo, för att jag är VIT och svarta gör ju skillnad på folk och folk !

DET..gott folk..är "kampen mot rasismens" fotspår !!
Man diskriminerar vita istället.

*fattar ni varför jag tycker det är löjeväckande ??* :D

Inga kommentarer: