fredag 4 januari 2013

"stackars mitt barn"

Idag läste jag igen en artikel skriven av en svart svensk och dennes syn som mestadels
baserade sig på ordet "negerboll" och det förtryckande i ordet.

Tidigare var jag av åsikten att man inte skulle säga det när man vet att andra
tar illa vid sig av det och man ska visa hänsyn och respekt.

Andra saker som denne man även drog upp var att:
Det är inte ok att säga negerhora eller neger överhuvudtaget.
Och visst...jag har hållt med även där.

MEN , jag blir så trött på somliga fördomskämpar som drar saker till det yttersta strået
och ALLTING vinklas bara till den enes nackdel !!!

När jag pratar om rasismen , så säger jag att ALLA är lika goda kålsupare,
vit som svart som gul som brun som röd och man kan inte enbart peka ut en grupp.
ALLA oavsett härkomst och ursprung ska ta ansvar...

Det är inte bara svarta barn som gråter över sitt hår,
(som mannen också drog upp)
Det är inte bara svarta barn som låter tröjan hänga kvar över skallen och låtsas
att det är ett långt svallande hår.
Man lägger gärna upp bilder på gråtande svarta
barn vid sidan om vita barn med svallande lockar.

Men Guess What !??!?!?

Lånad bild från images black children
också lånad bild från white children.

Svarta barn har inte monopol på att önska att dom vore annat än dom är.
Vita barn önskar ju att dom vore Beyonce, Tiger Woods etc.

Svarta kvinnor  har inte monopol på att bli kallade fula saker,
 för vita får höra svennehora, vita avskräde o.s.v.

VARFÖR kan man inte ERKÄNNA DET ??
Men man förväntar sig att vita ska erkänna att vita är smygrasister???

Det är ungefär som kvinnovåldet...
Kvinnor blir som galna och mordhotar andra kvinnor som visar på studier att
att det vanligaste våldet i hemmet utförs av kvinnor mot män.
Men det är så vanligt och så vardagsmat att man inte ens reagerar på det.
Alla har vi väl sett väninnan , grannen, syrran,  nån på krogen, etc, dunka på sin gubbe,
utan att man tänkt misshandel...
Men vänd på det !!??!?!......
Kvinnor förväntas inte vara misshandlare för det har inte varit så bakåt i tiden...
Kvinnan var den kuvade.

Det är precis samma sak med rasismen...
Svarta förväntas inte vara rasister för vita var inte slavar och
det ska vi straffas för oavsett hur svarta beter sig.

Och jag tar inte del i att endast en grupp ska ha favörer!
Jag tycker inte mer synd om svarta barn som gråter över
sitt hår än jag tycker om vita barn som gråter över sitt.
Varför ???
Jaaa..av den enkla anledningen att JAG gör INGEN SKILLNAD på hudfärgen !!!

Så länge man anser det ok att kalla vita för white trash ,
svennebanan o.s.v så tycker jag det är OK att säga neger och svartskalle.
Ungefär som jag tycker att kärringar kan ta mer ansvar och sluta göra män till syndabockar i allt
eller lära sig bli behandlade som män blir i sin vardag ...

Jag blir så oerhört trött på tröga människor som inte fattar att man
särbehandlar andra i sin strävan efter att INTE särbehandla och därmed trycker ner en annan
i samma veva , utan att se det.

Dina barn är inte bättre än mina, Mina barn är inte bättre än dina.
Face the fact och lär dom istället vad som är rätt och fel!!!
Då slipper dom ha samma problem som dagens vuxna har !!!

Man har inte bara rättigheter..man har skyldigheter också
oavsett svart eller vit hudfärg !




1 kommentar:

Night Lady sa...

Tack detsamma Disa..
Hoppas det blir det bästa år du någonsin haft..Och att du och hela din familj får vara friska och krya..Ha en fin trettonhelg..Kram Night lady

Jättebra blogg...