fredag 22 februari 2013

"du låter så bitter"




Okej...
Jag skrev igår på Facebook att jag skulle på allvar göra ett försök att sluta röka.
Så jag skurade upp köksluckor och fläkten för att vi ska gå ut och röka.

Meeen så känner jag idag att...mitt liv blir så himla trist utan den där ciggen
för det är det enda roliga jag har i min vardag...(har sagt det förr)
Jag går ju hemma dag ut och dag in året runt och det enda jag gör i princip är
städa, tvätta, bädda, laga mat och sådant när orken tillåter och det är ett måste.
Hobbysar orkar jag ju inte med och inte har jag råd heller om jag ska prioritera saker rätt.

När jag då säger detta så anser andra att jag är bitter..... ?!!??!
Ooookeeej... ?!?!?!?

Men bitter...enligt vems åsikt ?
Det är klart att den som har roligare saker för sig anser att det låter bittert.

Ta exempel på politiska åsikter också.

Jag vädrar mina ganska ofta och säger vad jag tycker..
Då är jag också bitter...för att jag inte håller med alla andra som anser
att dagens regering gör rätt med att sänka skatter genom att ta det från dom som har det sämre.
Man anser att det är helt i sin ordning att folk får bidrag för att få sina hem städade och
att man själv slipper hjälpa barnen med läxor för det får man bidrag för att någon annan gör det åt en.

Jag tycker att det vore bättre att ge bidragen till som står utan inkomster istället för att göra dom hemlösa t.ex...eller att det regelrätt går till dom som sätts på fas 3 i löner istället för att man ska
be anhöriga försörja en...men jag är bitter som tycker så.
Lite av en parasit och blodsugare är jag...
MEEEEEN så tycker jag då att :
Den som redan har så man klarar sig utan problem är den som är mest bitter.
För man nöjer sig inte med det..man ska ha mer inte bara i sänkta skatter utan man vill ha bidrag för det som man BORDE sköta själv !!!
Skaffar man barn så får man ta i beaktning att hjälpa dom med läxor annars akffar man itne barn:
Ska man ha ett hem så får man städa det själv !!!
Och sluta vara så parasiterande och blodsugande att sätta andra att slava åt en för en skitsumma.
SLUTA vara så bittra över att man faktiskt MÅSTE jobba för sin lön och vill man ha mer än man redan har , så JOBBAR man mer !!!
Man kan inte få allting gratis här i livet och det är inte rätt att andra ska göra det åt en !!!

Sen tillbaka till rökningen.
Visst är det JAG som bestämmer själv över vad jag tycker är kul eller inte ???
Visst är det JAG som lever MIN verklighet??
Om du tycker att jag låter bitter som berättar hur jag har det...
så är väl ändå problemet hos dig, som inte kan acceptera att andra inte har det lika bra och kan göra annat roligt som du kan !
OM jag hade pengar, skulle jag naturligtvis göra annat ...hela tiden...
OM min kropp orkade göra det jag skulle vilja kunna göra.
MEEEEEN nu är det inte riktigt så för mig.
I DIN värld, lever jag ett bittert liv...
Kör på det då..
Men vore du jag, skulle du nog inte bara röka..du skulle nog ha alkoholproblem också för att liva upp stämningen lite mer...för du skulle med största sannolikhet inte orka leva mitt liv
eftersom du anser att det är så bittert att ha det som jag har det.


 Så upp med hakan nu och sluta vara så bitter över att jag inte har det så roligt som du har !!!
Det finns betydligt värre saker att vara bitter över !

Som att vi har slavarbetare i Sverige och ingen bryr sig men man reagerar stort på
sådant i Indien och andra länder och det sker i största samförstånd och vilja av Moderaternas politiska "arbetslinje". DET är bittert tycker jag.
 Peace out.

Inga kommentarer: