onsdag 20 februari 2013

nöjd med mig själv...


Japp..så ser min dag ut idag.... också.
Det började igår med ett fasligt städande på Robins rum,
som han först röjde ur det värsta innan han åkte till skolan..
Sen tog jag över resten med renbäddning, dammtorkning, dammsugning och skura.


Jag for fram som ett jehu och flyttade också om sängen lite så han fick bättre plats där inne.
Fint och rent och lätt att andas blev det !! :)
Och han var jättenöjd med rummet när han kom hem.



Efteråt var jag totalt knäckt och ryggen helt slut.
För det var ju även lite mer städning som , skura av trappan,
dammsuga inne i vårt rum + hall uppe och lilltoan.
Sen dammsugning nere och tvätta kläder.
Och det är vad jag fortsätter med idag.

Det är en himla tur att man kan lägga ner när man känner för det.
Men så länge det finns en gnutta ork så kör jag på tills jag stupar.


3 kommentarer:

Ulla sa...

JA fy vad det kan bli efter man städat o fejat,,,,,njut av kvällen,,,kram

♥ Carina ♥ sa...

Tvätt och städ är ett evighetsgöra.
Fast bättre lite skit i hörnen, än ett rent helvete ;)
Kram

Carina Sjölund sa...

Tvätten är någonting man alltid får dras med i evigheter. Tycker man inte hinner tömma tvätttunnan, förrän det är full igen. Men sämre göra kan man förstås ha, som att städa tex :)
Kramen♥