torsdag 30 maj 2013

rosa moln , en laptop och blommor.



 Igår blev en lång dag.

Först klippte jag gräsmattan , vilket tar en himla tid,
sen var jag ute och polimasade på med dittan och dattan.

När gubben kom hem åkte vi till stan för att köpa trimmersnöre och andra grejer som vi behöver.
Och trot eller ej,,men Benke köpte äntligen en laptop till sig så jag får ut hans dator ur rummet.
Slippa en massa kablar och sladdar som hänger överallt...för det blir ju bara mina kvar ;)
det är Benkes bror och syster som syns i skärmen ;)
När vi åkte hemåt, så skulle jag stanna för att köpa blommor men dom hade inte öppnat ännu.
(privat försäljning på gård kvällstid)
Så vi åkte till Anders och Maria och väntade in öppnandet.

När det så var dags köpte jag 4 st Million bells rosa, 4 st, backkåpa och 2 röda pelargoner.
Blev gulligt i nya balkonglådorna jag också köpte igår.
 

Sent på kvällen var Jocke, en av Benkes syskonbarn hem till oss och fixade igång trådlösa nätverket.
Jag var ute och blossade lite och fotade dessa rosa fina moln på himlen.
Och som dom säger så förebådade dom rosa molnen ett vackert väder även idag
för solen strålar så det står härliga till och jag ska nog trimma lite gräskanter
eftersom min trimmer fick snöre. :)

 

Nya rabatten vid växthuset som jag
 också fixade klart igår.
Blir väl fint när det växer till sig.
Hoppas jag.







1 kommentar:

Anonym sa...

It's a very interesting concept where you have to balance objects perfectly on the field which are provided to you. The people today that invest in this camera, possibly have an limitless price range, or are expert photographers. According to Chung, the Nikon has the edge for detail and for the addition of a crop mode while canon has the advantage for lack of moire and high ISO performance.

Take a look at my homepage - canon 5d mark iii