söndag 28 juli 2013

"Homosex går emot religionen."

God morgon !

Jag har gått runt här och filosoferat lite efter gårdagens debatt i AB om homosexuellas rättigheter i Ryssland etc. Det är ju oftast religiösa som vill förbjuda folk att leva som man vill och gärna viftar med sina pekfingrar och talar om hur man ska vara för att passa in i deras samhälle.
Och när det kommer till förbud, så anser jag att, man borde förbjuda religiösa som missbrukar sin tro för att tjäna sina egna syften.
Jag tycker inte att andra ska lägga sig i hur folk vill leva sina liv , så länge man inte på något sätt skadar eller förstör för någon annan.

Om man tar t.ex Jehovas Vittnen...
Dom är irriterande och störande och borde vid lag förbjudas att få gå runt och knacka på hos folk för att pådyvla andra deras tro. Jag har haft många sådan här och även blivit sagd att vara djävulens avkomma
och jag kommer till helvetet om jag inte tror...-"har du tänkt på det ?"...
-Ööööhh...näää..för jag tror inte på varken gudar, djävlar eller tomten. Har du tänkt på att du är en idiot som springer runt och snackar skit hos folk och borde sitta inspärrad på mentalsjukhus med ditt skitsnack ??? :-/

Om jag visar minsta tecken på irritation över religioner så är jag en hatare, lik nazister, enligt andra..
-Du ska visa respekt.... ?!?!?!?
Respekt för vad?? Din åsikt ,,visst fine..men inte att du gömmer dig bakom bibel, koran eller annat för att tvinga andra att leva som du, för det har jag ingen respekt för what so ever.
Och varför visar inte du mig respekt då ...är det för att jag står för det jag säger utan att luta mig mot en religion och åberopar "guds namn" i strävan efter att ha "rätt" och på något patetiskt vis försöka vara överlägsen ??? Jorå men så atteeeeeh...krya på dig, säger jag !!!

Jag känner ingen respekt över religioner som säger att mannen är kvinnan överlägsen och kvinnan ska behaga mannen....Jag känner ingen respekt för religioner där man med Guds goda tycke kan utnyttja små barn efter behag och sedan be om syndernas förlåtelse.
Jag känner ingen respekt när omskär småbarn innan dom ens vuxit upp och själv får välja huruvida man vill det eller inte.
Jag känner ingen respekt för religioner som tvingar fattiga att ge det lilla dom har till lata munkar som inte arbetar utan går runt och tigger på gatorna av dom som inget har.
Det enda jag känner är förakt och avsky för människor som gömmer sig bakom sin "gud" istället för att använda sitt sunda förnuft..men hur fan ska man kunna det då man saknar allt vad sådan heter?

Så detta med homosexuella...
Man misshandlar, förföljer terroriserar och förbjuder....?!?!?!
VEM i hela fridens dagar störs av homopar?? Ingen annan än en homofob !!!
Du har valet att titta åt ett annat håll om du ser ett homopar pussa varann, du blir inte störd av dom tidigt om Söndagsmorgnarna för att dom vill tvinga på dig en flata/bög...Dom tvingar ingen att leva likadant!
Man är skiträdd och anklagar Gayrörelsen för att försöka normalisera homopar och att dom kör med propaganda för att förinta kärnfamiljen ....?!?!?!?
Men vänta här nu lite då.....
"Kärnfamiljen" förstördes väl redan på 60-70-talet med hippierörelsen som propagerade för fri kärlek, alla mot alla tillsammans samtidigt i så fall och gärna med en joint i mungipan !!!! Hur många heteropars barn idag har inte 5 pappor 7 mammor och vice versa ?!?!? Allt i kristendomens goda namn för du kan svära evig tro och kärlek till din nuvarande make, till döden skiljer er åt och några år senare upprepa samma sak för nästa och sen nästa och sen nästa. Give me a break !! :)))))

Näää..ska vi förbjuda något här i världen , så är det religioner.
Den största orsaken till allt elände, hat, förtryck,terrorism etc som finns i världen.

3 kommentarer:

Miafia sa...

Otroligt bra skrivet kära Disa!! Medhåller till fullo!

Kramelikraaam / Miafia =0)

Melody and M.E sa...

Modigt och bra inlägg!
M.E

Camilla sa...

Amen!
Kram!