fredag 26 juli 2013

vi fick sommar till slut.



Så kom ju sommaren till oss också, sent omsider.
Idag blir tredje dagen med sol och värme...
(liiite för varmt om man frågar mig men...)

Igår hade jag en rolig dag med Jenny och mest med Milton.
Han sprang här naken och badade i det lilla vatten som ligger kvar i botten på poolen.
Rätt bra faktiskt för det är då ingen risk att han kan drunkna :)

Han kom ju på att det går att ta vatten i munnen och springa och "spotta" det på mormor.
Sen "brottade" han ner mig och jag låtsades ju självklart helt nedslagen av honom.
Och när jag ligger där så ser jag ett ben snabbt som ögat fara över ansiktet på mig och
2 skinkor som ska placera sig i fejjan ....
-Neeeej utbrister jag och plomp..så har jag dessa småskinkor mitt munnen :)))))))
Jag kan nu inte stänga munnen heller för jag känner att då biter jag i dom.
*Allting går ju väldigt fort*
Jag börjar ju förstås tokskratta och blir helt orkeslös när Milton reser sig upp igen
och jag viker åt sidan och ligger kvar och skrattar...
Då kommer han, tar mig i axeln böjer sig ner med sitt lilla huvud , tittar mig i ögonen och säger.. -Ä de ???
HAhHAhahhahaaaaa :)))) Han är så söt det lilla tokmonstret.

Någon räddare i nöden är ju inte Jenny heller (dottern) för hon stod bara bredvid, skrattandes
så hon knappt kunde andas och bara fotar och låter det lilla monstret
behandla mormor hur som helst. :)))))))

Efter denna brottningsmatch och annat spring med "balansgång på stockbänkarna,
springa iväg från gården så mamma får motionera" och lite annat,
så grillade vi och fick jättegod mat.

Jag var totalt knäckt när jag till slut fick göra kväll.
Lika slut av solen blev jag som Milton.
Han var såååå trött när dom cyklade hem och det var jag med.
Och idag ska det visst bli ännu varmare och vet ni....
Milton ska komma idag också och det ska grillas igen...
För nu är det pappa Jonas tur att få go-maten, han som jobbat mest varje gång
vi grillat senaste tiden.
Ja..vi andra får väl också smaka hoppas jag...
..fast inte gubben..han ska bort några dagar.

bild lånad på nätet

bild lånad på nätet




Inga kommentarer: