måndag 29 juli 2013

Vilken överraskning !!!

Jag skrev idag att jag skulle städa på FB...
Men fastnade sittandes i datorn..

Plötsligt knackar det vid dörren och jag går dit och möts av en flicka i klänning
med en blomma i ena handen och kladdkaka och spraygrädde i andra handen.

Vi hälsar på varann och så säger hon...
-Du skrev att du skulle städa, har du gjort det?
-Va ??!?!, säger jag helt perplex.
-Jo, du skrev på facebook att du skulle städa och jag undrar om du har gjort det?
-Nää..säger jag och undrar vem tusan det är och har hon gått fel eller !??!?
-Vem är du då? , frågar jag och tänker att hon måste gått till fel hus eller nåt.
-Jag är Marias dotter.
-Vilken Maria , frågar jag.
-Maria Nyströms dotter, svarar tösen.
-Men jag känner ingen Maria Nyström, svarar jag..
-Jooo, säger tösen och nickar bestämt.
Nu snurrar tankarna i hjärnan och jag börjar ana...
-Är det "Maramaman" säger jag...
och så hör jag hur det krasar i gruset vid infarten mot garaget.....
och där kommer HON !!!
Min MARAMARA!!! som jag bara haft kontakt med via blogg sen 7-8 år tillbaka måste det vara.
Från då när space.live fortfarande fanns och senare via FB.
Hon och hela familjen kom förbi på sin resa norröver och stannade på kaffe !

Det är nog det roligaste jag varit med om på MYYYYYCKET länge !!! :)
ÅÅÅÅÅÅÅ, vad jag blev glad !!!! ❤

 



 



 



Nu sitter dom i bilen och ska mot Boden till och senare ännu mera norrut.

Ha en go resa !
❤ Och JÄTTETACK för att ni kom och hälsade på !!!! ❤

1 kommentar:

Miafia sa...

Fy farao vad jag är avis nu!!!! *surar*

Miafia =0)