söndag 29 september 2013

100 saker att göra innan man dör:

1. Gå på skumparty  -  Och det är ???
2. Springa ett maraton  -  Nej , har inte för avsikt att göra det heller.
3. Hoppa bungyjump  -  Nej…4. Bli nöjd med din kropp  -  Lär jag aldrig bli så länge fibron bor med mig i den.
5. Gå på någon högklassig fotbollsmatch t ex Barca – Real Madrid  -  Näe vet ni vad.
6. Rädda någons liv  -  Jo, dotterns när hon fick hostattack av kikhostan och inte fick upp slem som jag drog ut.7. Se ett formel-1 lopp live  - Nä och tänker inte
8. Resa jorden runt  -  Låg prio.
9. Gifta dig  -  Jo gubevars men borgerligt.
10. Skaffa barn  -  2 stycken , en av varje kön.
11. Skriva en bok  -  Dagbok?!?!?
12. Sova under bar himmel  -  Jopps 
13. Se norrsken  -  Jajjemenn !
14. Bada isvak  -  Jo, när jag var liten .
15. Bila genom USA  -  Ja, fast inte hela, men en stor del av det.
16. Tatuera dig  -  Jopps, 3 st.
17. Testa bergsklättring  -  Näe eller gills det när vi var uppe i begen i USA (Colorado)och jag tog några kliv uti snön från vägen i bara shortsen? 
18. Rida kamel i öknen  -  Finner ingen anledning att måsta hinna med det?!
19. Synas i tv  -  Helst inte.
20. Lära dig att surfa  -  På nätet .. *he.
21. Simma med delfiner -  Näe, men en å annan aborre.
22. Åka på safari -  Noups
23. Sjunga offentligt – I kyrkokörer och en gång på Folkets Park med kompisar, när jag var liten.
24. Äga ett husdjur  -  Har jag hunnit med några stycken! 
25. Titta på de 10 bästa filmer genom tiderna  -  Njäää..knappast?
26. Segla  -  utför trappor och så ..men aldrig i en båt.
27. Göra egen sushi  -  Nää fy faruln.
28. Fira jul på stranden  -  Varmare och mysigare inomhus.
29. Fira nyår på Times Square i New York  -  Nä och inte vill jag heller.
30. Skaffa en examen i något  -  Grundskolebetygen var ju knapphändiga så,,nä.
31. Lära dig ett främmande språk  -  Jorå...engelska och rappakalja och rotvälska..dom senaste två är så främmande att jag inte ens förstår själv vad jag säger. 
32. Läsa fem klassiska böcker  -  beror väl på vilka som är klassikerna.
33. Sova under bar himmel  -  Jorå 2 ggr t.om. 
34. Se en solförmörkelse  -  tror jag gjort det.
35. Sova i ett hus det spökar i  -  Jorå gubevars , jag bor ju i ett.
36. Skaffa ditt drömjobb  -  Hade gärna försökt om kroppen tillät.
37. Lära dig ett instrument  -  kan jag , piano och gittar.
38. Dricka öl på Oktoberfestivalen i München  - inte ens där.
39. Fira St Patricks i Dublin  -  Näeee...
40. Vara med på en karnival i Brasilien  -  Noups
41. Sova i en igloo/på ishotellet  -  har igloo i mitt sovrum om vintrarna för vi sover för öppet fönster året om.
42. Besöka något sommar-OS  -  Varför ska man vilja det?
43. Besöka en världsutsällning  -  Näe..inga planer.
44. Se fem av världens mest kända konstverk  -  ingår inte heller i planer.
45. Plantera ett träd  -  Det har jag gjort, senast nu i sommar.
46. Lära dig en dans  -  Njäää---
47. Rida på en elefant  -  Nooo
48. Vara korthårig  -  Varit det också
49. Vara långhårig -  Är semi
50. Festa tills solen går upp  -  Done that several times
51. Lära dig att simma  -  Inte en gång till.
52. Se en opera på en opera  -  Näää..
53. Se en teater  -  Sett.
54. Se en balettföreställning  -  Njäää..
55. Bada naken  -  Många gånger, dock som liten.
56. Se en konsert med ditt favoritband  -  Har inget sånt.
57. Klättra i berg  -  samma som sist.
58. Resa genom ett helt land enbart via kommunala transportmedel  -  Nej
59. Campa  -  Jo, många gånger har jag hunnit det.
60. Backpacka genom Asien  -  No way.
61. Åka skidor  -  men inte så bra, har jag gjort.
62. Åka skridskor på en frusen sjö  -  många gånger som liten
63. Ge pengar till en hemlös  -  gör det nu och då.
64. Se Machu Pichu  -  Sett på TV.
65. Åka pulka nedför en glaciär  -  Men varför vill man sånt !?!?!?
66. Åka gondol i Venedig  -  Inte det heller.
67. Paddla kajak  -  Noups
68. Se en film i en utomhusbio  -  har jag gjort
69. Vara med i en film  -  Helst inte.
70. Äta friterad ost/myra/kaka.  -  Nää...
71. Åka på kryssning  -  Noups, gjorde det som liten 
72. Sova i sovkupé på tåg  -  Som liten
73. Fjällvandra  -  Aldrig i livet.
74. Rida  -  Massor som liten
75. Jobba med välgörenhet  -  Skulle jag vilja också , men inte min kropp.
76. Måla en tavla  -  Tavlor har jag både ramat och målat,,eller snarare ritat.
77. Hjälpa en främling  - Händer ofta, sist en gammal dam om halkade omkull mitt i gatan.
78. Flyga med en helikopter  -  Inget behov av det heller.
79. Se den kinesiska muren  -  Sett på tv, 
80. Donera blod  -  Inte vad jag minns !?
81. Äta på en av världens bästa restauranger  -  Vi åt på en gammal tysk en gång som varit ett kloster, vet inte om det räknas. Tror det var i travemünde?!
82. Dricka ett riktigt gott vin  -  "gott vin "?!?!?! Nej vet ni...
83. Ta körkort  -  Började men mina ögon funkar inte.
84. Resa första klass  -  Nej
85. Testa meditation  - Gjort det ja
86. Åka hundsläde  -  nej, sen om det kommer att hända har jag ingen aning om, men inget jag strävar efter-
87. Åka luftballong  -  Nej
88. Bada i vattenfall  -  nej
89. Göra skillnad i någon annans liv  -  Knappast..tror jag inte.
90. Åka på valsafari  -  Kommer jag inte att göra men det skulle vara kul.
91. Leka kurragömma  -  Men gud..det har väl alla.
92. Se dina barn skratta  -  Varenda dag i princip. :)
93. Lyssna på en gammal människa  -  Samma där..jag pratar ofta med mig själv.
94. Säga: Jag tycker om dig som du är  -  gör jag ofta till mina närmaste
95. Ge bort något du vet att någon vill ha  -  gör jag också så ofta jag kan.
96. Sköta om någon som är sjuk  -  gjort det också ofta och kommer väl att göra fler gånger.
97. Hålla någons hand  -   Men jösses...självklart.
98. Trösta någon  - Man brukar väl det om man har barn ,, kompisar etc ?!?! faller som helt naturligt och inget man borde behöva försöka "hinna med" !??!
99. Skratta högt  -  Ofta ..väääldigt ofta :D
100. Känna lycka  -  Jajjemenn!

1 kommentar:

♥ Carina ♥ sa...

Har ju faktiskt hunnit med en hel del jag också på den listan :)
kram