söndag 29 september 2013

höströj och städ, fortsättning

mys med ljus på altanen
Igår fick jag ju ut ljusslingorna runt thuijorna på altanen.
Det blev så himla mysigt när det blev mörkt ute.

Pumpen från dammen var ju upp-plockad men inte frånkopplad så det gjordes igår och den står nu i vinterförvar ute i bodan.

Gräsklipparna likadant. Avspolade och inställda.
Åkgräsklipparen ska spolas och köras in i garage.

Motorcykeln är körd till varmgaraget som gubben hyr av sin pappa i vinter.

Vattenslangen är kvar ute tills allt är avspolat och rent, sen tar vi loss den och bär ner i källaren.

Hösten har verkligen klivit på med stora steg efter den varma långa sensommar vi fick som abrupt byttes ut i kyla och även enstaka snöbyar, vilket är väldigt tidigt även för att vara hos oss.
Inget som ligger kvar, men talar om att det är kallare än vad det varit senaste åren.

Jag hoppas att vi inte får samma snömängder som tidigare vintrar.
Men det har jag ju hoppats förr och det blivit så ändå.
Fast det är inte utan att jag längtar lite till julpyntningen faktiskt.
Speciellt när man ser bloggar där man säker hem för julreportage och det är julbilder!


lånad bild från nätet
Men än så länge är vi ju kvar vid höst.
Halloween och allt sådan ska ju vara före.
Så jag får allt vänta med julpyntet och istället ägna mig åt tvätten
som hopar sig i trappan.
Bara kläder, för det andra tog jag i förrgår ;)

Ha en skön Söndag alla !

Inga kommentarer: