fredag 25 oktober 2013

alla tänker vi olika.

Angående det här med hur man tolkar saker och ting och hur man tänker,
är olika för olika människor.


Exempel:
"Jag vill ha sex stakar".
Den som har snusk i sinnet tänker porr
och den som säger det tänker, sex ljusstakar.

Som det här med ekonomi.

Jag tog ett exempel tidigare utifrån min familjs situation.
(raderade det också för det missförstods tydligen också :D )

MEN !!!!!
Sen kan det finnas en annan familj som t.ex:
( OBSERVERA !!!!Det är EXEMPEL, vilket inte betyder att jag menar någon särskild utan bara allmänt, kan vara vem som helst !!!!!!)
: kanske har sjukdom i familjen,
bor långt borta,
har många barn,
idrottar ofta och mycket därför dåligt med tid,
mycket jobb,
pågående utbildning
eller annat som känns stressigt runt om sig , m.m.

som gör att man har nog ändå och därför inte blir ett första alternativ vid t, ex "gode-man-situation".
Men så tänker dom att man menar att dom inte är kapabla till att sköta ekonomi, bara för att man nämnt en tänkbar som har god egen ekonomi.
Vilket ju för mig per automatik INTE betyder att resten inte har det utan kort och gott att :
Den personen kan anses mest lämpad p.g.a. det OCH att man inte har småbarn i hemmet eller annat som skulle vara orsak till att man blir belastad med ansvar för andra.

Och så kommer då :
Vem är då den som är mest korkad ??
Den som dömer andra utifrån sina egna negativa tankar om andra ??
Eller den som skriver som den tänker, vill "minska stress" för andra och tror att andra fattar vad man menar för att man tänker på ett helt annat sätt ?!?!

Och slutligen, vilket "man" av någon underlig anledning fick för sig..... .
Jag var inte heller inräknad i listan av tänkbara,
för jag har inget med det att göra då jag inte ingår i den familjen !!!
DET borde man åtminstone ha fattat , eftersom alla vet det ! ;)

TÄNK vad OLIKA man TÄNKER !!!! :)

2 kommentarer:

Britt-Inger sa...

Jo så är det väl, alla har sin uppfattning o vänder som man helst vill se det eller inte vill se det :)
Det kommer man nog aldrig ifrån.
Sen finns det ju negativa o positiva människor :)
Va du är duktig att skriva både på glas o väggar…. Jättefint med ljuslyktorna !
Ha en fin em och kväll o hoppas du har lika mycket sol som jag :)
Kram !

Disa sa...

Tack Britt-Inger !
Jo, det är sol fast jag håller mig inne.
Ha en go eftermiddag och afton du med och en skön helg.
Kram