lördag 26 oktober 2013

windows 8 får...


Så är vi inne på den sista Lördagen i Oktober.
Sen kommer November och vi närmar oss ❈Julpyntningen❈.

❈~❈~❈

Vi har regntungt och grått ute men svalt.
Igår gjorde jag inte mycket utan vilade mest hela dagen
för jag är inte riktigt kry i kroppen.
Dels av den vanliga värken & dels av förkylningen
som inte bryter ut ordentligt utan som vanligt
bara är ett halvdant tillstånd av "orkar inte".
*¨*
Sitter och stör mig på dessa färger som ändrats mellan Windows 7 och 8.
Jag gör ju ibland grafik med jasc paint och dom färgerna i skalan
överensstämmer inte med det som kom med W-8.
Den vita ser jag t.ex i ljust beigegrått.
Så #ffffff är inte samma i W7 som #ffffff i W8 !??!
(står för vit i html-form)

Såg också att Explorer och Google chrome inte är kompatibla med varandra
för går jag in t.ex i bloggen via Expl, så ser den helt annorlunda ut jämfört med
om jag går in via Google.
Man kan ju undra vad det är tillverkarna tycker är så fantastiskt smart , "snabbt , snyggt och bra"
med deras menlösa ändringar, som mest bara förstört fungerande bra program?!
Ingenting är ju "snabbare" och definitivt INTE snyggare och bra har det väl aldrig varit sen gamla programmens tid.
Det är ju inte som att man kan välja bättre heller för det säljs ju bara denna skit av W8
som är till för dom som använder mobilen mycket och det ska fungera ihop med det.

☄☄☄☄☄ fem "kasta sten" av fem möjliga får Windows 8 av mig.
ϟ ϟ ϟ ϟ ϟ och ett blixtnedslag.

lånad bild på nätet

Inga kommentarer: