lördag 30 november 2013

Lördag före 1:a Advent

*Idag kör jag bara lånade bilder från nätet hittade på Bilder/Shabby/Christmas.*
*

Jag skrev ju igår att jag skulle sy gardiner...
Men så gjorde jag ju inte det utan fick för mig att sy fast vitt tyg på fåtöljen istället.
(gammalt tjockvävt lakan)
Så då gjorde jag det !
Det tog mig hela dagen och vad jag ångrar nu i efterhand att jag gjorde det,
för Jösses Eulalia Rutgersdotter vad jag fick ont i axlar, nacke, handleder bla bla bla..
Men det blev i af bättre än skynket som hängde runt och släpade på golvet och samlade damm.
Snyggt blev det ju inte gjort för jag var tvungen att fuska massor för att få det klart
och jag är ju sådär att jag inte har tålamodet att vänta och fortsätta senare,
utan har jag påbörjat så ska det bli klart hur det än ser ut.



Någon Julgran fick jag inte heller fram som jag också skrev igår.
Det hann jag enkelt inte,  för det tvättades ju också
 (Robin var visserligen hjälpsam och kastade i någon tvätt och hängde upp också.)
och så var det maten som skulle tillagas däremellan.
Strimlat fläsk och friterad kyckling blev det med ris och sötsur sås.



Idag ska jag i alla fall ha fram granen för det är tradition här att den ska vara framme
till Advent, klädd och klar.
Var den ska rymmas....återstår att se, för det är liksom fullt överallt.
Men det ska gå...på nåt sätt.



Önskar Alla en Underbar Lördag och en fin Första Advent Imorgon Söndag!

Inga kommentarer: