tisdag 31 december 2013

Årets sista dag.

 
 

 

 Igår när jag och gubben skulle iväg för att handla
så såg vi detta vackra som Moder Natur
gjort på bilens framruta.

Helt otroligt vackert mönster av isfrost!
Bara synd att det måste skrapas bort för
att kunna se ut.
Men jag förevigade det med att ta foto !

Vi fick med maten till idag med oss hem
och det blir grillad fläskfilé med
pommes ädelostsås och sallad till.

Idag kommer den snö som jag ville ha till Jul.
Visst blir det ljusare och finare ute än det grå, tunga och trista som vi haft.
Men det känns som att våren kan bli längre bort om det börjar nu.
 
  

Iofs så missunnar jag inte alla skoterägare snön.
Trist måste det ju vara att inte kunna komma ut,
eller alla skidåkare och barn som vill åka pulka, skridskor m.m.

Kan hända att året 2014 ska bli det år jag alltid klagar över ???
Det där "lagom" ni vet ! ;)

Önskar alla en fin dag!
*här blir det bara lugnt och tyst med bara god mat som "firande" för sonen har åkt till Boden
och dottern med familj är bortbjudna på annat håll så det är bara jag & gubben hemma
*
 
 

 

Inga kommentarer: