onsdag 1 januari 2014

Det nya året blir....

Så skriver vi 2014.01.01
Den första dagen på det nya året
.
*
Min nyårsafton förflöt stilla lugnt.
Jag städade och plockade här hemma, (som vanligt)
och gubben for iväg på förmiddan och var borta några timmar (som vanligt)

Han kom hem igen vid 15 snåret och tittade på JVM
medan jag snarkade ett tag i soffan.
Dessförinnan var Marita förbi med en söt liten vit ros
i  liten silverkruka som man kan ha som ljusglas sen.
Så gulligt !
 


När hockeyn sen var slut gjorde vi fläkfilé, pommes och ädelostsåsen
med sallad till och det var så gott ! (som vanligt)
*
När vi ätit gick vi och lade oss i varsin soffa,
tittade på tv och slumrade till och från. (som vanligt)

Vid 22:30 snåret var jag trött och gick upp i sängen
och fortsatte titta på tv där (som vanligt)

Och snart sköts det raketer så in i norden.
Det lät som VK3 och small högre än vad jag kan minnas att det gjort förr
och jag undrade tyst för mig själv om alla köpt raketer med mer än 75 gram krut,
eftersom det är sista året sådana var tillåtna.
Jag orkade inte kliva upp och titta, för raketer har man ju sett förr
och dom är lite sådär,,"har man sett en har man sett alla och vid min ålder"
är det sällan mycket nytt. ;)
 


Jag lyckades somna i alla fall till oljudet och vaknade 5:30 idag.
Med migrän, rinnig näsa och hosta (som vanligt)

Det där med Nyårsfirande är inget för mig.
För allting är ju alltid ändå som vanligt!

Önskar alla en fin första dag på det nya året.(som vanligt) ;)

 

Inga kommentarer: