onsdag 1 januari 2014

Förnyelse ,,,,,


Sådärja.
Nu har jag tagit bort alla "inspirations" blogglänkar.

Har känt senaste tiden att dom blivit mer och mer
reklamförda istället för "äktheten" och det enkla i vardagen som dom hade först.
Och lite grann som att den ene vill vara bättre än den andre.
Och det blir jag trött på.
Marknadsförda bloggar intresserar mig inte.

Jag blir trött på såna som inte är sig själva.
Det ena hemmet blev mer och mer likt det andra.
Och så insåg jag att det "inspirerande" inte alls var så inspirerande
för det dom gjorde/hade, har jag redan haft/gjort tidigare
eller också så har det varit sådant som inte tilltalar mig alls.
Och övriga som hade jättefint och gulligt var lite för sockersött
som jag aldrig skulle vilja ha.
(visst har jag hittat två idéer som jag också apat efter men det är allt.fönstren är en...
och förrådsdörren den andra
)
Det vita hade jag ju redan infört i vårt hem innan jag hittade bloggarna.

Så jag bestämde att radera allihop och vad det blir istället
vet jag inte.

Sen har jag också tagit bort kommentarsfältet
för trots att jag ser att det är många besökare så skriver aldrig någon.
Så den var ju liksom helt överflödig dårå..

Jag börjar mitt nya år med att se vad den för med sig i bloggvärlden.
I verkliga livet kommer den väl vara som alla tidigare år.
Ingen större skillnad mer än att man blir ett år äldre, kroppen sämre
och jag gör det jag alltid gjort vartefter jag mäktar med.
Det kommer en vår med frösådd, en sommar med plantering,
en höst med höstpyssel och pynt och en jul.  :)
Samma som alla andra år.
Och det duger gott åt mig.

Jag tror till och med att det duger så bra att jag inte ens behöver detta
nyårsfirande, och firanden överhuvudtaget för att förgylla dagarna.
Jag tror innerst inne att jag är så tillfreds med det jag har att jag inte behöver annat
än det som ibland faller på.
Det räcker med att ha barnen runt sig på julafton, att vi grillar ihop då och då, äter tillsammans och så.
Jag har alltid trott att jag har så tråkigt liv att jag därför inte vill något.
Men ju mer jag tänker på det, så inser jag att:

Nu när jag valt bort folk IRL som inte fört gott med sig,
när jag gör det jag vill och känner för i den mån det går,
så behöver jag inget mer.

Jag är nog bra nöjdare med mig och mitt än jag själv trott och insett !
Det är lugnt runtom mig, inga intriger, för jag skiter i vad folk har för sig, vad dom säger och tycker !
Och det mår jag bra av!
Jag har bara inte insett det, förrän nu.
Nu när mitt liv är precis så lugnt och "tråkigt" som jag vill ha det. :)

*Visst fanns det mycket roligt förr,,men det förde sig så mycket skit med sig så...*

Nu blir det kaffe.




Inga kommentarer: