lördag 4 januari 2014

grått och trist....

Idag har vi ett väldigt grått och blött väder ute.
Snön lyser med sin frånvaro och bara blöta isfläckar
är vad som kan likna vinter.
Det ser snarare ut som i slutet på April en trist dag.
*
Man känner att man behöver lite ljus istället för bara
lampor som står på från morgon till kväll.
Minns faktiskt inte ens när jag såg solen sist ?!?!
Dagsljus vill jag ha.

lånat på nätet
 Jag tröstar mig dock med att:
Varje minut som klockan tickar framåt, så närmar vi oss våren.
Och jag hoppas att den inte gör samma hopp som vintern gjort
med att lysa med sin frånvaro utan verkligen kommer med sol.
lånat på nätet

Ännu har jag inte kommit mig för att klä mig ens. Sitter här i morgonrocken och funderar på om jag alls ska klä mig heller !??!?!
Tror jag drabbats av någon form av vintertrötthet just idag, för allting känns motigt och olustigt.
Jag präglas nog av vädret,,lika grå och trist.

Men imorgon är en ny dag...visserligen en Söndag som också oavsett väder oftast känns trist.
Men vem vet, just därför kanske den blir bättre än idag!??!

Inga kommentarer: