fredag 3 januari 2014

slutjulat...

Igår åkte sista av julpyntet ut här.
Adventstakarna och stjärnorna.

På stjärnfötterna satte jag andra lampskärmar så får man nytta av dom
året runt istället för att ha i källaren skräpandes.
Dessa svarta metallskärmar har jag haft i en kartong nere i källaren
och tycker att dom kom väl till pass som "uplightlampor".
 


Fast jag tror att dom kommer att hamna uppe i Robins rum som har lite "modernare" stil
på sin inredning av vad det är här nere.
*
Sen var det som vanligt den dagliga städningen och matlagningen
efter att alla grejer städats bort i sina lådor.

lånad bild
 Jag gjorde en schnitselgratäng med div grönt i,
som inte alls blev en gratäng utan till min stora överraskning
mer än "ugnsbakad soppa" .
Tänk, jag hade ingen aaaaaning om att det var det jag ville ha,
men vad gjorde det. ?!?!
Det var ju gott i alla fall :)

Och efter stökandet med mat, var det disken.
lånad bild
Sen var det en relativt slö kväll med soffhäng och Jenny var förbi med min nya "dotter" i huset,
nämligen svärsonens syster Malin.
Hon har som blivit en del av oss i familjen, för hon är ofta med, hon firar jul med oss, äter middag, grillar , kommer på kaffe, etc.
Och det känns bara rätt och riktigt då hon och Jenny också kommer så bra överens. :)

Och sen då..på kvällen kom en annan av mina ungar, nämligen sonen ( originalet )
hem från Boden där han firat Nyår och umgåtts med vänner och sin bästaste kusin Danne.

Och nu när han är hemma tänker jag göra något som han alltid tycker är lika kul....eller så ljuger jag en aning...ganska mycket faktiskt...för han hatar det . :))
Ödmjuk som jag är så struntar jag ju i det dårå. ;)
I alla fall.. Han ska få hjälpa mig att ta ner en gammal liten sekretär som står uppe på vinden.
En som dottern hade i sitt rum som litet troll. :)
Den ska jag piffla till lite och ha i köket, tänkte jag.
Sen ska han också få hjälpa mig att flytta sängen i sovrummet.
För den måste in i "hålan" igen, då snart solen blir uppe längre och vi kommer ha den på kvällen i vårt rum..
Då vill jag inte så gärna ligga mittemot fönstret.
*
Japp det var lite om det.

Nu ska jag koka lite kaffe, efter att ha tagit neskaffe , som jag alltid gör direkt när jag vaknar.
Orkar ju inte vänta på att det ska koka klart i perkulatorn. ;)

Ha en fin dag Alla!


Inga kommentarer: