tisdag 8 april 2014

Blommor och sånt..

Trist , grått väder har vi idag och jag blir lika trist och hängig.
Eller kan det vara för att jag var så duktig igår med fejandet här hemma ?!
Nåväl, sliten känner jag mig i alla fall.
*
Gårdagen jaaa...jag bäddade rent och städade uppe.
Sen gick jag ner och tog itu med tvättstugan och städade där också.
Sen slängde jag tvätt i maskinen och gick upp för att städa nedre
våningen med att torka av lite golv samt att jag tog badrummet.

Lånad bild

Och gubben , han jobbar inne i stan idag, så han kom inte hem på lunchen
eller drack kaffe med mig, men som tur var så var Jenny ledig idag
för hon skulle upp på Norran i stan och var med i ett reportage
så hon kom förbi och drack kaffe med mig.
Nog för att jag är duktig på att kolka kaffe ensam också.
Men det är ju alltid trevligt med lite sällskap.
*

Jag har fortfarande inte kommit igång med att skola om mina plantor
för jag har väntat på bättre väder så man kunde sitta på altanen.
Men det verkar ju inte bli så så jag får nog lov att stöka ner i köket i alla fall.
Redan jättetrött på att ha dom inne och vill bara få ut dom.
Måste rensa ur växthuset snarast så jag blir av med dom.
Nog är det roligt med plantor....men inte ha dom inne...
Det gillar jag INTE ett dugg, även om det är så kort tid,
men det är alldeles för länge om man frågar mig. :P

Får väl se vad jag hittar på och mäktar med idag
,
eller om det blir en "vilauppsigdag" i soffan istället ?!?

Inga kommentarer: