onsdag 30 april 2014

Det händer grejer nu ....

Lånad bild

Så har då äntligen Jenny med familj kommit in i sitt egna hus efter lång väntan. :)

Dom har ju bott hos oss sista 2 nätterna eftersom dom var tvungna att tömma sin lägenhet först för att gubben skulle kunna få in sina möbler.
Trångt och stökigt har det varit , men mysigt också samtidigt med vår lite bohemiska livsstil :D
Men nu är dom i sitt eget , som sagt var.

Jenny och Jonas var på banken igår förmiddag och skrev på pappren,
medan jag och Malin (Jonas syster)
såg efter Milton, tills Malin skulle iväg och jobba vid 14-tiden.

När dom sen kom hem från banken, blev det raka vägen och börja städa ur huset lite.
(Jag och Jenny städade ur lägenheten i förrgår kväll, så det var bara kyl/frys kvar att tömma och städa)
Jag fixade med middag, efter att Jenny, Jonas, Micke, Malin, Hasse och Milton käkat lunch här och jag umgicks lite med Katrin som också hälsade på . Han vila en stund innan jag satte igång med middag , för jag vaknade 4:30 och var redigt trött.

Efter maten åkte vi iväg till huset och fortsatte städandet och få in möbler så dom kunde sova där.
Köksbordet fick dom också dit och det blev så bra !!
Benke och Robin kom med det och bar in och Robin hjälpte även till med att få ut en del grejer på altanen
(efter att han kom hem från jobbet vid 18: 40)
Jag röjde av den söta inglasade altanen också, för där såg ut som skrot.
Lena (Jonas mamma) passade Milton , samt röjde det värsta på gården, sen kom hon in och hjälpte till även hon. Christoffer fixade med nätet så dom fick igång det och tv.
Benke handlade lite så vi fick oss fika också och var och grejade med div, telefonjack och eluttag,
dels i lägenheten till gubben och sen i huset.


Hade ju med kameran och man borde ha tagit före/efter bilder för att visa, men man tänkte inte på det utan var mer inne på att få i ordning istället.

Det är fortfarande massor kvar att göra så det blir väl att fortsatta i afton när dom slutat jobba.
Sen är Jenny ledig t.om Måndag och då är det lite mer tid att lägga ner på huset.

Jag ska röja och städa här också idag, för det kan jag lova att det behövs.
Ska försöka komma ihåg att fota också så ni däruppe i norr får se :)
Och framförallt kunna gå tillbaka och titta sen , när dom renoverat klart för att se skillnad !

Jag är såååå glad för deras skull, för nu slipper dom trängas i litet kök, har stort fint badrum m.m.
Och kan inte bärga mig förrän man får ta itu med gården !!!
SÅ ROLIGT det är, ...det är som jag själv har flyttat !

Lånad bild

Ont i kroppen har man och jag är inte ensam om det.
Men vad gör det när det är "rolig värk" ! :)

Vi kämpar vidare och njuter av det mysiga !

Ha det gott alla !

Inga kommentarer: