lördag 12 april 2014

hemma på våran gata i Hamn...

Jorå...som jag sa så tinar det mycket och snart är dammen fylld av vatten istället för is.
Så underbart att det inte är klokt och man kan hänga tvätt ute nu också !




Och plantorna fick flytta ut som jag sa.. ÄNTLIGEN !
Gubben & jag hjälptes åt att lappa hålen i glaset så mitt växthus ser snart ut som ett lapptäcke :D
Men vad gör det ?? Det är ju bara för att plantorna ska klara sig.
Och det gör dom nu, för jag lagt tidningspapper som isolering under och mot glaset bak.
Och sen ska jag bara in med värmefläkten samt elementet.
Ute termometern som hänger där inne visar på +30
och den som vi har inne visar +17.
Så det kommer att gå utmärkt på dagarna om det bara får vara fint.
Annars är det ju bara att värmen får vara på . 



Kotletter har jag tagit fram ur frysen som senare ska grillas.


Nu börjar Det Goda Livet igen !!
Ha en fortsatt skön Lördag alla !

Inga kommentarer: