tisdag 15 april 2014

takmätning...& lite annat.

Så har vi Tisdag idag.

Gubben var hem med teleportern så vi kunde mäta taket.
Nu närmar sig renoveringen av huset alltmer.

Jag fick åka upp ett extra varv efter gubben var upp och mäta en gång till,
samt ta taket upp vid balkongen.
Mycket tak-köpa blir det. :-/
Det blir ca: 130 kvm takplåt.





Och Robin som hittade sig så snygga skor när han var i Boden.
Han ska till doktorn idag för att kolla sin ena fot för där har blossat upp ett märkligt utslag.
Och som den hönsmamma jag är så vill jag att han kollar upp det
eftersom han har halsont och varit hos sin farbror som ligger på las efter en infektion av streptokockbakterien
som äter upp vävnad. Hujja...
Hellre kolla en gång för mycket än försent.
(fast mest troligt kan det vara dom nya skorna som skavt,
men som sagt var,,jag vill veta hellre än gissa
)



I övrigt så blåser det kallt idag och solen har kikat fram mellan molnen.
Och så laddar vi inför hockeyfinalen som börjar ikväll mellan SAIK och FBK !
Behöver väl inte säga vem jag hejar på ?!?!?
Nåja...det är den som börjar med S ;)


Ha en fin dag och skön afton alla !

Inga kommentarer: