onsdag 14 maj 2014

I växthuset just nu...

Så har vi Onsdag.

Igår , Tisdag, var jag och Jenny en sväng på ICA och köpte plantjord.
25 säckar blev det varav Jenny fick 9.

Jag tillbringade största delen av dagen i och utanför växthuset med omskolning igen.
En del fick flytta ännu en gång till ytterligare större krukor, medan andra gick upp till
mellanstadiet för första gången. ;)







Lite blommor blir det ju trots allt, mer än jag tänkte från början.
Men en del ska ju Jenny också ha till sitt nya hus :)

Jag kan också förtälja att, Ni ska vara glada att foton inte luktar.
Gödslade igår med hönsskit, så det doftar inte direkt rosor där inne. :P
(men för mig är det ändå en lukt som kommit att förknippas med sommar)

Just nu sitter jag i mina arbetsbrallor och försöker peppa igång mig själv med att
gå upp på balkongen och börja skrapa.
Jag har hållit på hela morgonen och nu är det nära. :D

Ha en fin dag alla !

Inga kommentarer: