söndag 25 maj 2014

Min Mammas Dag !


Hoppas du får en jättefin Dag !

Älskar dig !
Pussåkram !


*^*^*^*^*^*^*^*^*

Och så en liten sammanfattning om gårdagen.

Jesper ( syskonbarn till gubben ) kom rätt tidigt på morgonen och hjälpte gubben att få upp ställning
på fram och baksida, så nu är det bara att sätta igång att skrapa hela huset klart
och takläggar'n kan göra sitt jobb också !
(Robin är och tältar och fiskar, men kommer hem till veckan och hjälper till med resten)

Senare på kvällen när dom var klara, grillade grabbarna kött, Jenny gjorde potatisgratäng,
jag gjorde sallad , ädelostsås och tsatziki. Jeppe blev ju självklart bjuden efter dagens slit.
Och det var så gudagott.

Jag gjorde inte så hemskt många knop under dagen.
Fixade ihop några byttor med ormbunke, funchia och jordgubbsplantor till Jenny.
Trimmade lite gräs och före det, tidigt på morron dammsög jag och städade lite inne.
Fötterna har ju varit som spärrballonger senaste dagarna och gjort så ont att gå på,
så det fick bli en lugnare dag för min del.
Vädret var strålande soligt, med svalare än i förrgår med svalare vindar.

Idag var det tänkt att dom skulle bygga på kortsidorna, men vädret är rätt sjaskigt
så vi får se hur det blir med det.
Det åskade inatt, men bara en liten stund och lite på avstånd.

Önskar er alla en skön dag och dagen till ära, mest till alla mammor !

Inga kommentarer: