tisdag 20 maj 2014

varmare väder och "sommarstäda" gården.


Idag är det mulet, men varmt.
Kollade väderkartan och det ser ut att ska lätta upp mot eftermiddagen.

Eftersom jag fick städat inne igår, rätt hyfsat bra,med både dammsugning, dammtorkning, skura av golven, samt dammsuget uppe och skurat lilltoan, så tänkte jag försöka ägna lite mer tid till att börja sommarstäda på gården. Står ju byttor och grejer som flyttats lite provisoriskt lite här och där.
Det gillar inte jag särskilt.
Så jag ska tömma ur jord så dom blir flyttbara, i skottkärran.

Tomatplantorna kom i större byttor igår och står nu på sina platser i växthuset.
Där kan jag nu ta ut värmefläkten också för nu håller det plusgrader på nätterna.
Tog ut elementet igår.

Kroppen värker så förjordat, men jag tar det i den takt jag mäktar med.
Någon måste ju göra det, annars förfaller ju alltihopa.
Och vila hinner jag sen.

Bara att vädret är varmare och bättre, gör ju att humöret följer med.
Och då känns t.om smärtan mer uthärdlig, när man vet att det blir fint sen
och det finns ingen tidspress. :)

Önskar er alla en fin dag !

lånade bilder från google,bilder shabby french garden.

Inga kommentarer: