söndag 8 juni 2014

Om gårdagen

Morron Bloggen !

Igår var ju gubben ute och skrapade på huset.
Nu är det inte mycket kvar.
Men vi har sett att det måste bytas en del fönsterfoder m.m
så det blir i alla fall mer jobb och dyrare än vi trodde. ( som vanligt )

Fast nu kan takläggaren få komma och byta taket.
Sen är det bara att börja måla framsidan efter jag fasadtvättat av allt vitt.
Längtar.


  Så lite från trädgården då.
Murgrönsvindan blommar med så söta blommor.



Karaganen har blomknoppar också och skjuter nytt från backen.
Man ska tydligen ta bort det, men jag vill se vad som händer om det får växa ?! :)

  

Getramsen bär sina små vita klockor , inte helt utslagna ännu.


Och mossflox..jag älskar mossflox.
Det kunde bara få blomma hela sommaren !

  

Sent på kvällen var Jenny och Lina förbi en sväng för att hämta babykläder.
Lilla Smilla var som vanligt i släptåg.
Hon brukar ju vänta på Jenny och spatserar efter när dom går hemåt igen.
Men igår försvann hon före och Jenny trodde att hon redan gått hem.
Så låg jag och gubben i varsin soffa och tittade på TV och ytterdörren stor ju öppen än
för det var så varmt och vem kommer väl inte intravande om inte lilla Smilla ! :))
Hon kom till mig och hoppade upp på magen och gosade och spann
och hade väl hur mysigt som helst.

  

Jag gick, efter ett tag ut på altanen för att hon skulle gå hem.
Så när hon gick , gick jag in och stängde dörren.
Ännu senare när jag tittade ut, låg hon bakom vår ytterdörr som att hon väntade på att bli insläppt.
Undrar hur länge hon låg kvar ?!
Hon fattade väl till slut att Jenny inte var kvar för nu på morron vad hon då borta. :)

Idag börjar med lite mulet och det har lovats regn.
Vi får väl se hur det blir, men graderna är sköna !

Ha en fin dag Alla !





Inga kommentarer: