söndag 8 juni 2014

Söndagen....

Glömde ju förtälja i förra bloggen att:
Jag & gubben åkte iväg på Ica MAXI rätt sent igår kväll.
Det är skönt att vara där sent för det är så lite folk då.
Och med oss hem hade vi ju jordgubbar som vi mumsade på vid tv:n
när vi kom hem lagom till Foyle's war hade börjat.
Eller lagom och lagom..det hade hade varit i 20 minuter.
Gott var det som tusan och mina första i år. :)
(Självklart handlade vi en massa mat också)



Idag har jag varit med Ulrika ( grannen ) och snygga Uffe på Solbacken.
Jag köpte 4 runda vita mattor och 2 "fårskinnsdynor" till mina vita pallar.
Och en ny blomställning med "Välkommen" text på, samt en vägg text som jag ska fästa upp.
Lämnade ju tillbaka textilfärgerna eftersom det inte gick färga överdragen med det.

Det här är Snygg-Uffe. :)
(blandras mellan samojed och schäfer om nån undrar)



När vi var klara med vårt shoppande, Ulrika på Blomsterlandet, och jag med mitt,
så gick vi och tog oss en go'fika.
Bärpaj med vaniljsås och vaniljsås och vaniljsås. :))
Den rann av fatet ner på bordet ...men JÖSSES vad GOTT det var !!!!



Hemma igen blev det sen middag av sidfläsk och makaroner.
Jag åt inte så mycket av förklariga skäl. (se ovan) ;)

Nu ska jag städa lite här och skura av pollen från golven som ligger som en dammatta överallt.
Dörren står ju på vid gavel hela dagarna så det kommer in massor.
Undrar hur länge till det ska hålla på !?

Önskar alla ett skönt avslut på denna helgen
!

Inga kommentarer: