tisdag 22 juli 2014

Håll bara ut i hettan ! ♥

Här har vi "köttet på grillen".
Benke och Micke jobbar och sliter i hettan och jag begriper inte för en sekund hur de står ut ?!
Själv håller jag mig inomhus i skydd från solen.
Gillar inte alls vädret som är nu. :P




Här vinkar Benke HEJ till mummi (= min mamma) :)



Dessa foton tog jag igår och idag är det ÄNNU varmare,
så jag har tvingat på dem kepsar mot solen.
Och nu är de på baksidan av huset så där blir det lite svalare för det blir skuggsidan på dagen.

Hoppas alla mäktar med i hettan.
Tänker på alla äldre och sjuka som nog har det väldigt jobbigt just nu.
Blöt handdukar i kallt vatten och lägg på nacken/huvudet.
Alt, vira in is i plastpåsar som viras in i handduk och lägg om nacken.
Fötter i kallbad, glass.....

Och framförallt, se till att dricka ordentligt. 
Håll ut bara och håll er inne i skuggan.
Fläktar på och vila så kroppstemperaturen hålls nere.

Inga kommentarer: