torsdag 24 juli 2014

lite gott å blandat idag...

Hejsan hoppsan i hettan !

Visst vet alla att man ska spara garantier och div viktiga papper när man renoverar/bygger hus ?!
Det gjorde byggarna av vårt hus tillika enda ägarna före oss.
Hur man lägger taket samt gällande garanti har sparats såklart....i taket. :/
Tror dock inte den garantin gäller längre.
(från 1931)
Kul att hitta sånt och ha kvar :)
 

Gubbarna jobbade på till lunch, sen var dom tvungna att lägga ner,
för det är olidligt varmt och det går inte vara på det svarta pappen och lägga svart plåt nu.
(men nu börjar det hända grejer)

En bekant till grabbarna har också sysslat med div husjobb
och arbetat från stege varifrån han ramlat och skadat sig i benen.
(inget allvarligt dock)
Så gubbarna bad mig göra en bild åt honom som jag delat på personens tidslinje på FB :D



Och så har jag fotat mina blommor.
Mest rosorna och mest new dawn som nu blommar så fint och har massor med knopp.
Nina weibull är lite seg och har ganska mycket lus, som jag inte riktigt lyckas få väck,
fast det var inga problem med new dawn.
Men vi börjar med lilla blyga the fairy som också börjat få knopp och blom.
Sen får bilderna tala för sig själva.












Kom ihåg att kyla ner er , med fötter i kallbad,
kyl ner handleder i kallvatten ca: 10 sek, kalla handdukar på nacken/huvudet och drick mycket!
Värmen må vara skön för många.
Men många stryker också med och vi ska tänka på de äldre och sjuka.

Ha det gott alla !


Inga kommentarer: