fredag 25 juli 2014

Skroten, tippen och dojor.

Hejsan hoppsan.

Idag rivstartade ( före kl: 07:00 ) jag & gubben dagen med att köra bort skrot från gården.
Först ett släp med gamla takpappen a´140 kvm på soptippen,
plus en massa annat som legat och skräpat runt huset.
Sen åkte vi hem och lastade på nytt av aluminium taket lika mycket och körde det på skroten,
och det fick vi drygt 1200kr för.
Skönt att få bort det från gården !!!

Här börjar torkan ta död på buskarna också.
Vinbärsbuskarna är totaldeppiga och jag ska avverka dom helt till hösten,
för vi tar ändå inte reda på bären utan det har varit till småfåglar.
Men nu är det inte ens bär på dom.



Gräset är brunt och fult.


Ja...Sen har vi tillbringat en del av dagen i bilen ( AC vet ni ;)  )
Så vi for och shoppade skor till båda, kallingar och strumpor till gubben.
Jag hittade ÄNTLIGEN träningsdojor med skaft och vita dessutom
som jag velat ha sååå länge.


Nu väntar jag bara på att soleländet ska gå ner så man kan gå ut och städa lite till.
Småskräp som brädstumpar etc som blir av läkten.
Och så är det lite annat stök som ska bort, så det börjar likna en gård igen och inte en naturkatastrof här.

Men tills dess ligger jag i soffan under AC:n i v-rummet !

Härda ut alla, vi går mot lite svalare dagar framöver :)

Inga kommentarer: