måndag 28 juli 2014

Till slut kom det till oss också...regnet !

ÄNTLIGEN , kom det...det så länge efterlängtade regnet med redig åska !
Härrejösses sååååå sköööööönt !

Vi fick dock tillbringa mesta tiden hos dottern Jenny som är jätterädd för åskan.
Så jag gick dit först, sen kom Robin och Sinicca också till undsättning ;)
Milton var inte lika rädd som mamma för småpetitesser för han hade mer
att fasa sig över realistiska ting som monsterkaniner och dylikt. :))

Där vi satt ute på inglasade altanen så såg jag något komma spatserandes över vägen från huset mittemot Jennys...en padda som hittat ut från någon brunn el källare eller var den nu gömt sig från hettan.
När den kom fram till gräset sprang jag och hämtade mobilen för att få ta kort på den.
Vi njöt nog lika mycket båda 2 där vi stod ute i regnet.
Herr...eller fru Padda poserade så fint medan jag tog kort, sen hoppade den vidare in mot träden i skogsdungen bredvid huset.





När sedan Jonas kom hem och fick agera livräddare åt Jenny gick vi hem.
Fast det hade också stillat sig lite då.

Lagade maten klart som stått på och småputtrat på spisen.
Kycklinggryta och ris.
Första gången på flera dagar som jag mäktat med att stå vid den ens. ;)
Sen satte åskan och regnet lite fart igen och jag satt ute och lyssnade och njöt mer av det blöta.
Det var så länge sen man såg regndroppar bilda ringar. :)





Inte hann dom jobba mycket gubbarna på taket.
Jag fick tvinga ner dom därifrån när blixtarna kom närmare och närmare.
Token hade tänkt fortsätta, men där satte jag tvärstopp !!!
- Det måste ju bli klart nån gång !
- Jo, men det går fortast om ni är vid liv när ni gör det , svarade jag !

Nåja..nu börjar det kännas lättare att andas igen men värmen hänger på även om det blev lite svalare.

Vem vet..om det regnar under natten så kanske det går ner till 20 strecket :) ?!

Ha en fortsatt fin vecka alla, vare sig ni har semester eller jobbar !



Inga kommentarer: